Projecte llegit
Títol: Quantificació energètica, d'emissions i de capacitat operativa a l'aeroport de Josep Tarradelles Barcelona - El Prat en la implantació d'aproximacions RNP
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- ROVIRA PRAT, ARNAU (data lectura: 11-02-2021)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: CASTAN PONZ, JOSÉ ANTONIO
Departament: DEGD
Títol: Quantificació energètica, d'emissions i de capacitat operativa a l'aeroport de Josep Tarradelles Barcelona - El Prat en la implantació d'aproximacions RNP
Data inici oferta: 22-07-2020 Data finalització oferta: 22-03-2021
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG SIST AEROESP
- GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
Aeroport, Quantificació, Energètica, Emissions, Capacitat, Aproximacions, RNP, PBN, Barcelona, LEBL | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
L'emergència climàtica declarada per multitud d'institucions
locals, regionals, nacionals i internacionals posa de manifest la urgència i gravetat d'afrontar els compromisos internacionals de reducció de gasos d'efecte hivernacle i contaminació en les activitats antròpiques. El sector aeronàutic comercial és un sector que també cal que s'adapti a aquest escenari d'emergència climàtica, amb mesures que tendeixin a una reducció de les emissons, essent desitjable sense que l'activitat econòmica se'n vegi perjudicada, i més després de la greu crisi del sector a conseqüència de la Covid-19. Diversos estudis apunten que un canvi en l'aproximació a un aeroport basada en mètode RNP redueix combustible, emissions de gasos d'efecte hivernacle, el que amplia la capacitat operativa de l'aeroport. Aquest mètode presenta especial interès en un aeroport com el de Josep Tarradelles Barcelona - El Prat, amb una saturació important i un creixement que encara el tensionarà més en el futur. El TFG se centra en estudiar quantitativament la reducció de combustible i emissions de CO2 canviant a una aproximació RNP a aquest aeroport, així com quantificar la possible variació de la capacitat operativa de l'aeroport. |
|
Overview (resum en anglès): | |
The climate emergency declared by many local, regional, national and international institutions
highlights the urgency and gravity of tackling international commitments to reduce greenhouse gases and pollution in human activities. The commercial aeronautical sector is one that also needs to adapt to this climate emergency scenario, with measures that tend to reduce emitters, being desirable without economic activity being harmed, and more so after the serious crisis in the sector as a result of Covid-19. Several studies point out that a change in airport approximations based on RNP method reduces fuel, greenhouse gas emissions and can also expands the airport¿s operational capacity. This method can be interesting at an airport such as Barcelona-El Prat, with significant saturation and growth that will arrives in not too much years at his limit. This project focuses on quantitatively studying the reduction of fuels and CO2 emissions by switching to an RNP approach at this airport, as well as quantifying the possible variation in the airport¿s operational capacity. A reduction in the noise pollution over the population has been observed, but no improvement in emission levels has been obtained due to a limitation in the use of one software. However, it has been possible to obtain analytical results which opens the door to a much broader study including the human factor. |