CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Quantificació energètica, d'emissions i de capacitat operativa a l'aeroport de Josep Tarradelles Barcelona - El Prat en la implantació d'aproximacions RNP


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: CASTAN PONZ, JOSÉ ANTONIO

Departament: DEGD

Títol: Quantificació energètica, d'emissions i de capacitat operativa a l'aeroport de Josep Tarradelles Barcelona - El Prat en la implantació d'aproximacions RNP

Data inici oferta: 22-07-2020     Data finalització oferta: 22-03-2021



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG SIST AEROESP
    GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Aeroport, Quantificació, Energètica, Emissions, Capacitat, Aproximacions, RNP, PBN, Barcelona, LEBL
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
L'emergència climàtica declarada per multitud d'institucions
locals, regionals, nacionals i internacionals posa de manifest
la urgència i gravetat d'afrontar els compromisos
internacionals de reducció de gasos d'efecte hivernacle i
contaminació en les activitats antròpiques. El sector
aeronàutic comercial és un sector que també cal que s'adapti a
aquest escenari d'emergència climàtica, amb mesures que
tendeixin a una reducció de les emissons, essent desitjable
sense que l'activitat econòmica se'n vegi perjudicada, i més
després de la greu crisi del sector a conseqüència de la
Covid-19. Diversos estudis apunten que un canvi en
l'aproximació a un aeroport basada en mètode RNP redueix
combustible, emissions de gasos d'efecte hivernacle, el que
amplia la capacitat operativa de l'aeroport. Aquest mètode
presenta especial interès en un aeroport com el de Josep
Tarradelles Barcelona - El Prat, amb una saturació important i
un creixement que encara el tensionarà més en el futur. El TFG
se centra en estudiar quantitativament la reducció de
combustible i emissions de CO2 canviant a una aproximació RNP
a aquest aeroport, així com quantificar la possible variació
de la capacitat operativa de l'aeroport.
 
Overview (resum en anglès):
The climate emergency declared by many local, regional, national and international institutions
highlights the urgency and gravity of tackling international commitments to reduce
greenhouse gases and pollution in human activities. The commercial aeronautical sector
is one that also needs to adapt to this climate emergency scenario, with measures that
tend to reduce emitters, being desirable without economic activity being harmed, and more
so after the serious crisis in the sector as a result of Covid-19.

Several studies point out that a change in airport approximations based on RNP method
reduces fuel, greenhouse gas emissions and can also expands the airport¿s operational
capacity. This method can be interesting at an airport such as Barcelona-El Prat, with
significant saturation and growth that will arrives in not too much years at his limit.

This project focuses on quantitatively studying the reduction of fuels and CO2 emissions by switching
to an RNP approach at this airport, as well as quantifying the possible variation in the
airport¿s operational capacity.

A reduction in the noise pollution over the population has been observed, but no improvement
in emission levels has been obtained due to a limitation in the use of one software.
However, it has been possible to obtain analytical results which opens the door to a much
broader study including the human factor.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC