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Projecte llegit

Títol: Medidas para la prevención del COVID-19 en los procesos de la aviación comercial de pasajeros


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: TRAPOTE BARREIRA, CÉSAR

Departament: FIS

Títol: Medidas para la prevención del COVID-19 en los procesos de la aviación comercial de pasajeros

Data inici oferta: 22-07-2020     Data finalització oferta: 22-03-2021



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
aviación, covid, embarque, seguridad, aerolínea
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Objetivos:

- Propuesta de medidas concretas para la prevención del COVID SARS 2 tanto en
aviones como aeropuertos
- Estudio sobre la viabilidad tanto técnica como económica de dichas medidas

Tareas:

- Realización de un estudio sobre los mecanismos de desinfección y prevención
que existen actualmente.
- Estudio sobre la posibilidad de adaptación de mecanismo de otros ámbitos a la
aviación.
- Propuesta de implementación de medidas en aerolínea teniendo en cuenta los
resultados de los apartados anteriores.
- Estudio técnico de la viabilidad de dichas medidas
- Estudio económico de la viabilidad de la implementación de dichas medidas por
parte de la aerolínea
o Estudio sobre los costes propios de los mecanismos a implementar
o Estudio de demanda
o Estudio sobre los costes de aumentar frecuencias bajando ratio de pasajeros por
avión
- Estudio sobre la implementación de medidas en aeropuertos
 
Overview (resum en anglès):

The novel coronavirus (SARS-CoV-2) has imposed the need for a series of restrictions worldwide to mitigate the effect of the COVID-19 pandemic. This also applies to the aviation, including airplane boarding. Therefore, boarding methods must be evaluated both in terms of social distancing rules, to reduce the possibility of contagion, and the resulting efficiency for airlines in terms of time. This study analyzes the impact of a series of restrictions imposed around the world on the turnaround process of a commercial aircraft, and in particular, it will focus on analyzing the boarding process. To compare the efficiency of the seven proposed boarding strategies, various metrics have been used, such as boarding time, the number of interferences, and the risk of contagion that the boarding process poses for the passenger. An agent-based model implemented in NetLogo is used to test seven common boarding methods under various conditions. The reverse pyramid, together with the WiLMA and Steffen methods, provide the shortest time to complete boarding, as well as the lowest health risk from possible infection resulting from seat interference. The back-to-front row boarding method presents a long time to complete boarding but has the advantage of providing a low health risk as it prevents passengers from infecting passengers who were previously seated in the rows that traverse. Airlines have the difficult task of making a tradeoff between productivity and health impact.


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