CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Desenvolupament d'un software reproductor de dades Asterix Cat 10 i 21 amb anàlisis dels paràmetres de ED-116, ED-117i ED-117A


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: PRADES GIMENO, ALBERT

Departament: FIS

Títol: Desenvolupament d'un software reproductor de dades Asterix Cat 10 i 21 amb anàlisis dels paràmetres de ED-116, ED-117i ED-117A

Data inici oferta: 17-09-2020     Data finalització oferta: 17-04-2021



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
SMR, MLAT, ADS-B, Eurocae, Vigillància, ED-116, ED-117
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
A partir del projecte 1 de l'assignatura PGTA, es tracta de
depurar o redissenyar el software decodificador/visualitzador
gràfic de dades Asterix operatives de LEBL utilitzant noves
llibreries de transformació de coordenades d'Eurocontrol i
calcular els paràmetres umbrals definits als documents
d'EUROCAE ED-116 per l'SMR i ED-117 i ED-117A per la MLAT.
S'ha d'utilitzar les dades Asterix CAT21 v. 2.1 de l'ADSB
operatiu del radar de Barcelona per obtenir la precissió
horitzontal de les dades SMR i MLAT.
El software ha de ser capaç de processar fitxers DGPS tant de
vehícles com d'aeronaus dedicades a calibració de radioajudes
per estimar també l'error de precissió dels sistemes operatius
de vigilància d'Enaire a LEBL.
El model ha de ser exportable a altres aeroports de l'estat
Espanyol.
Software pensat per Windows i utilitzant C# o C++ pel
desenvolupament
 
Overview (resum en anglès):
This Project consists in the development of a software able to decode and represent the information contained in an ASTERIX file in maps and tables, with a special interest in the computing and evaluating the parameters specified in the EUROCAE documents ED-116 and ED-117 only taking into account the info provided from packets sent by aircraft.
Knowing that the surface radar (SMR) and the multilateration system (MLAT) are not infallible systems and that because of interferences, multipath effects, signal degradation and other causes a lot of packets will not be received or will do it with a certain lack of accuracy, the EUROCAE documents propose certain minimal performance limits to ensure the correct functioning of the systems and that they are not a risk for the airport operations.
To ensure and calculate the exactitude of the parameters and the reliability of the MLAT and SMR systems, a calibration vehicle with a D-GPS receiver and the equipment to transmit MLAT signals follows a path through the airport and the airspace next to it.
This work proposes that the ED-116 and ED-117 performances parameters can be calculated reliably with the amount of aircraft emitted packets in a time interval. As the use of a calibration vehicle is not necessary this work eases the computation of those parameters, making It faster to obtain and enabling the airport to increase the frequency of the tests. The software includes the possibility of computing the results with or without the results obtained from a calibration vehicle.
This documents explains the steps followed to the computation of the performances and the setbacks and assumptions made to sort them as well.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC