Projecte llegit
Títol: Disseny de l'espai aeri urbà
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- MARTÍNEZ ALIAGA, FERRAN (data lectura: 13-02-2023)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: BARRADO MUXÍ, CRISTINA
Departament: DAC
Títol: Disseny de l'espai aeri urbà
Data inici oferta: 11-07-2022 Data finalització oferta: 11-03-2023
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
urban air mobility, airspace design, drones, eVTOL, green mobility, urban, interurban | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Disseny de l'espai aeri urbà
Les operacions aèries en espai urbà sempre han estat especialment limitades i regulades per a vehicles aeris convencionals, i son pràcticament nul·les per a Vehicles Aeris no tripulats (UAS). Avui en dia els drons i UAS estan cobrant molta força i importància en els sectors tecnològics i aeri, tot i que en aquest últim sector les opcions de creixement total estan molt limitades a les estrictes normatives reguladores. L'objectiu d'aquest treball és dissenyar un espai aeri per a zones urbanes, que tingui en compte les limitacions dels propis edificis, així com l'espai aeri comercial que molt probablement hi hagi per sobre. També es vol estudiar possibles implementacions d'aquest disseny com podrien ser en drons de delivery o taxis aeris no tripulats tot dissenyant i explicant els possibles procediments que haurien de seguir els vehicles per aterrar o enlairar dels edificis, així com les vies aèries (o 'airways') que es podrien establir entre edificis, les zones de vol prohibides d'entre d'altres. Com el disseny d'aquesta última aplicació pot ser molt genèric es proposa fer el disseny més específic en la zona de l'Eixample de Barcelona on el patró geomètric característic dels edificis podria facilitar-ne la implementació |
|
Overview (resum en anglès): | |
The aim of this project is to justify the necessity of a specific airspace dedicated to drone operations, in particular in the Urban Air Mobility (UAM) field, and to expose which aspects are going to be the most limiting in the design of this airspace for autonomous aircrafts.
The commercial aviation case is presented to demonstrate that an effective implementation of the UAM requires the creation of a dedicated airspace as well as international legal harmonisation: a mode of air transportation that carries out thousands of flights every day while ensuring high levels of safety at all times thanks to its defined rules and airspace structure. The different reasons why the aviation airspace cannot be escalated to the UAM are also exposed. Once the necessity for the UAM sector to have its own drone-designed airspace has been justified, the main barriers and potential solutions that the experts and corresponding authorities working on the sector have identified are exposed. These challenges come from fields as diverse as operational security, infrastructure and ground area protection, adverse weather conditions, technological and vehicle limitations, and a factor that is often overlooked but is crucial: social acceptance. The establishment of the UAM airspace will require the development and design of a ground infrastructure capable of ensuring that aircraft can takeoff and land safely in each operation. The main European vertiport guidelines are explained. To conclude the project and use the knowledge acquired in its elaboration, a use case in the UAM sector is briefly designed: the transport of VIPs by drone from different Catalan airports to the ¿Circuit de Montmeló¿ in punctual cases, such as when a Grand Prix is held. |