Projecte llegit
Títol: Use of Ram Air Turbines for electrical taxiing in Airbus 320
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- BORHANI COCA, DARIO (data lectura: 18-07-2012)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
- PARÉS PRAT, ANDREU (data lectura: 18-07-2012)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: TRISTANCHO MARTÍNEZ, JOSHUA
Departament: FIS
Títol: Use of Ram Air Turbines for electrical taxiing in Airbus 320
Data inici oferta: 19-03-2012 Data finalització oferta: 19-11-2012
Estudis d'assignació del projecte:
Tipus: Conjunt Nombre d'estudiants per realitzar-ho: 1-2 | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
Ram Air Turbine, Airbus 320, Taxi procedure | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
El rodatge per pista dun avió com lAirbus 320, el qual té dos turboreactors, suposa no només un consum de combustible important, sinó que suposa també un consum notable en hores de funcionament dels motors, reduint el seu cicle de vida. En aquest Treball de Final de Carrera sestudia la possibilitat dutilitzar uns aerogeneradors situats al fuselatge de laeronau que recarreguin unes bateries que permetin fer el rodatge de manera més eficient i que no gasti hores de funcionament dels motors principals. Sestudiaran possibles posicions per installar el o els aerogeneradors, la idoneïtat daquestes propostes així com la seva eficiència. Els estudiants hauran de tenir en consideració els efectes negatius sobre lavió, com afecta a laerodinàmica daquest i quant deficient és tenint en compte el fet de que shaurà de portar el pes extra de les bateries, així com del motor elèctric que mogui lavió en terra. El balanç energètic relaciona lenergia que sobté durant laproximació amb la necessària pel procediment de taxi. Lobjectiu és aconseguir una implementació viable del sistema en termes energètics i econòmicament desitjable per a la companyia aèria. |
|
Overview (resum en anglès): | |
Twin engine Airbus 320 taxi procedures involve not only a notable fuel consumption but an increment of engine hour operation, reducing its life cycle.
The possibility of using air generators is studied in this Bachelor Thesis. These air generators will be located in the aircraft fuselage so as to charge batteries. The energy stored will be used for an efficient taxiing but also for reducing main engines operating hours. Possible locations will be studied for one or more air generators, including its rightness and efficiency. Students must consider all negative effects produced by air generators that may alter aircraft aerodynamics and operation. The extra weight added due to batteries and electrical generator needed must be taken into account so as to consider its efficiency. The energetic balance relates the energy obtained during approach with the one needed for taxiing. The target is to achieve a viable implementation of this system in terms of energy and economically suitable for the airline as well. |