CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Aprenentatge basat en la localització amb dispositius mòbils


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: MESEGUER PALLARÈS, ROC

Departament: DAC

Títol: Aprenentatge basat en la localització amb dispositius mòbils

Data inici oferta: 05-04-2013     Data finalització oferta: 05-12-2013



Estudis d'assignació del projecte:
    Tipus: Conjunt     Nombre d'estudiants per realitzar-ho: 1-2
     
    Lloc de realització: Fora UPC    
     
            Supervisor/a extern: Narcis Vives
            Institució/Empresa: Itinerarium
            Titulació del Director/a: Ciencias Económicas
     
    Paraules clau:
    Eduloc, aprenentatge, localització, mobils
     
    Descripció del contingut i pla d'activitats:

    Resum
    Aquest treball de fi de carrera està emmarcat dins del projecte Eduloc de la
    Fundació Itinerarium que pretén fomentar l’aprenentatge basat en la
    localització mitjançant la utilització de dispositius mòbils. El projecte Eduloc
    pretén oferir les eines tecnològiques i una metodologia que permetin a
    alumnes i professors crear i viure experiències basades en la localització,
    aprendre dins d’un context, descobrir un entorn, enriquir-lo i fins i tot treballar
    en projectes que tinguin impacte o incidència sobre el territori. A la vegada es
    pretén situar l’alumne en el centre del procés d’aprenentatge i motivar-lo en la
    realització de projectes reals en què es treballin diferents àrees del
    coneixement.
    El treball es centra en el disseny de l’aplicació mòbil per al projecte Eduloc.
    Per crear una aplicació amb potencial per a l’aprenentatge, i adequada a les
    necessitats d’alumnes i professors, s’ha decidit desenvolupar prèviament una
    prova pilot de l’aplicació per avaluar la usabilitat, detectar mancances i
    incorporar noves funcionalitats a partir de les opinions dels usuaris.
    Inicialment s’ha definit el disseny de l’aplicació pilot: s’han establert els
    requeriments que ha de complir, s’han analitzat les funcionalitats bàsiques,
    s’han definit les diferents pantalles així com també la navegació entre elles. A
    continuació s’ha programat aquesta aplicació pilot analitzant les parts de codi
    que s’han cregut més importants. Es tracta d’una aplicació per a dispositius
    iPhone i dispositius mòbils amb sistema operatiu Android que s’ha programat
    mitjançant un framework de creació d’aplicacions mòbils multiplataforma
    anomenat Titanium.
    Una vegada desenvolupada l’aplicació pilot, s’ha publicat als mercats
    d’aplicacions Apple Store i Google Play perquè alguns professors la puguin fer
    servir amb els seus alumnes. El següent pas ha consistit a preparar una
    enquesta per conèixer què pensen els usuaris que es pot millorar de la versió
    pilot, identificar quines mancances té i també saber quines noves funcionalitats
    esperen de la nova versió. Finalment, a partir de les mancances detectades a
    la versió pilot, i coneixent les opinions dels usuaris, s’ha concretat el disseny
    de la nova versió molt més completa que l’anterior des d’una perspectiva
    pedagògica, d’usabilitat i tecnològica.
     
    Overview (resum en anglès):

    This "TFC" is framed inside the Eduloc project from Fundació Itinerarium,
    whose main mission is to promote location-based learning through the use of
    mobile devices. The Eduloc project pretends to offer the technological tools
    and a methodology to empower students and teachers to create and live
    location based experiences, learn inside a context, discover an environment,
    enrich it, or what's more, they could even work in projects that have a positive
    impact on the area. At the same time the methodology tries to situate the
    student in the centre of the learning process and motivate him or her to work in
    real projects that involve different knowledge areas.
    This work is focused on the design of the mobile application for the Eduloc
    project. To create a powerful application for learning, that suits the needs of
    both students and teachers, we are going to build a pilot test application to
    evaluate the usability, detect its initial weaknesses and add new functionalities
    from the users' feedback.
    Initially we have defined the design of the pilot test: we have defined the
    requirements that have to be accomplished, analysed the basic functionalities
    that have to be implemented, the user interface and the navigation inside the
    application. Next, we have developed the application and we have collected in
    this memory the most remarkable snippets of code and commented its
    relevance inside this project. The mobile application is available for iPhone and
    Android devices and it has been developed with a cross-platform mobile
    development framework called Titanium.
    Once the development phase has finished, the application has been published
    in the App Store and Google Play in order to make it available to anyone that is
    interested in using it. The next step we have taken is to prepare a survey to
    send to our users to receive feedback on how they were using the app,
    its weaknesses and what they could expect from a new version of the
    application. From the feedback received we began to design and develop a
    new application that improves greatly the previous version.


    © CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC