Projecte llegit
Títol: Helicopter IFR route between Muchamiel and Albacete
Director/a: PRATS MENÉNDEZ, XAVIER
Departament: FIS
Títol: Helicopter IFR route between Muchamiel and Albacete
Data inici oferta: 11-05-2012 Data finalització oferta: 11-01-2013
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: Fora UPC | |
Supervisor/a extern: Marc Torres Pla | |
Institució/Empresa: Pildo Labs | |
Titulació del Director/a: Enginyer Aeronàutic | |
Paraules clau: | |
RNAV, procedure design, helicopters, IFR, APV, PinS | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Aquesta memòria mostra els procediments i resultats obtinguts en el disseny duna ruta IFR per helicòpters i uns procediments PinS (Point in Space) implementats en el marc del projecte HEDGE NEXT, que pertany a les activitats que es desenvolupen a lEuropean 7th Framework Programme i a lAgència Europea de navegació per satèl·lit (GSA). Un dels objectius del projecte es completar la implantació operacional de les operacions basades en EGNOS dintre del domini dels helicòpters, recolzant la certificació daeronaus i validant les operacions basades en EGNOS dels diferents operadors europeus.
Lobjectiu principal del projecte és el disseny dun procediment PinS daproximació a lheliport dHELICSA dAlbacete, un procediment PinS de sortida de laeròdrom de Mutxamel i una ruta IFR que ajunti aquests dos procediments. Aquest procés ha sigut implementat sota els màxims nivells dintegritat per tal que puguin ser publicats a la corresponent AIP. Per aconseguir arribar a aquest objectiu, la primera tasca a realitzar va ser revisar la regulació i els esborranys existents sobre el disseny de procediments per helicòpters. Per una altre banda, també ha sigut necessari fer recerca sobre projectes similars. El disseny dels procediments sha basat en el Doc 8168 de la ICAO i els esborranys disponibles dels documents de lIFPP. Eines CAD, fulles de càlcul i software GIS han sigut emprats per dibuixar i fer/controlar tots els càlculs respectivament. A més a més, les fulles de càlcul existents han sigut millorades amb les fórmules del Doc 8168 i noves funcions personalitzades amb lobjectiu dautomatitzar tot el procés de disseny del procediment. Els resultats obtinguts mostren que lobjectiu de definir procediments basats en EGNOS ha sigut aconseguit. LOCA/H del procediment daproximació és de 2750 (520) peus. La MCA del procediment de sortida ha estat fixat a 2650 peus. No obstant, els resultats obtinguts poden ser millorats en el futur degut a certs aspectes identificats a diverses fases del procés de disseny i que sesmenten en aquesta memòria.  |
|
Overview (resum en anglès): | |
This document exposes the procedures and results obtained for the design of a complete rotorcraft IFR route with PinS procedures under the framework of the HEDGE NEXT project, which is framed into the European 7th Framework Programme and the European Global Navigation Satellite System (GNSS) Agency activities. One of the project goals is completing the operational implementation of EGNOS operations into the rotorcraft domain, by supporting the certification of vehicles and validation of EGNOS enhanced operations from different operators spread over Europe. The main objective of this project is to design PinS approach at HELICSAs Albacete heliport, PinS departure at Muchamiel heliport and the IFR route joining these procedures. The procedure design process is performed under the highest levels of integrity, so the design itself and its associated data could be delivered to an AIP manager for publication. To achieve the objective, the first task was to review the current regulation and draft documents concerning the design of procedures for rotorcrafts. On the other hand, it was necessary to make some research of on-going projects addressing these or similar tasks. The design of the procedures was made in accordance with ICAO Doc 8168 and the available draft material in the IFPP working papers. CAD, spread sheet tools and GIS software were used to draw and keep record and control of the calculations, respectively. The existing spread sheets, used to obtain different parameters of the segments of the procedure, were improved with the formulae of the ICAO Doc 8168 and with new custom functions with the objective of automatizing the calculations to design the desired procedure. The obtained results show that the goal of defining EGNOS based procedures has been achieved. The approachs OCA/H was fixed at 2750 (520) feet. The departures MCA was fixed at 2650 feet. It is expected that the above results may be improved in the future due to the open issues identified along the procedure design process. |