Projecte llegit
Títol: Desenvolupament d'un motor de videojocs en 3D
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- LOPEZ MOLINA, JORDI (data lectura: 29-06-2015)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: OLLER ARCAS, TONI
Departament: ENTEL
Títol: Desenvolupament d'un motor de videojocs en 3D
Data inici oferta: 17-12-2014 Data finalització oferta: 17-07-2015
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: Fora UPC | |
Supervisor/a extern: David Jaumandreu | |
Institució/Empresa: Undergames, S.L. | |
Titulació del Director/a: Enginyer Informàtic i Multimedia | |
Paraules clau: | |
OpenGL 3D, C++, videojuegos | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
- Undergames, S.L. té un motor gràfic per al desenvolupament de videjocs en 2D propi. L'empresa vol ampliar les funcionalitats de la seva tecnologia i proposa a l'estudiant l'elaboració d'un motor gràfic en 3D.
- Aquest motor gràfic es centraria en la realització de videojocs de carreres/velocitat on els enemics segueixen uns patrons de moviment(sense inteligencia artificial i sense conectivitat en xarxa). - El motor ha de permetre al dissenyador de joc realitzar els nivells de joc de manera fàcil i ràpida mitjançant eines de dibuix en 2D. - El motor ha de ser molt eficient de manera que es programespugui implementar a plataformes portàtils limitades.(Optimització de codi). - Es treballarà amb els entorns de desenvolupament NetBeans, Visual Studio i Xcode. |
|
Overview (resum en anglès): | |
Videogames have become the engine of innovation in the digital content
industry and the product with the highest future projection. The rapid evolution of videogames is mostly due to the use of the personal computers as a gaming platform, technological progress at hardware level, the expansion of the Internet and the massive use of social networks and mobile devices. Nowadays videogames can be found on personal computers, consoles, handhelds, mobile devices and social networks. This diversity of platforms leads to the appearance of different genres of games (casual, multiplayer, turn based strategy...) and the creation of new business models (pay, free and micro payments or advertising). Developing a video game means to face many challenges: rendering 2D and 3D graphics to create virtual worlds with physics, giving the player a sense of realism, enabling interaction between the user and the video game, etc. To overcome these challenges, video game companies often create or buy a set of tools, known as game engines, enabling them to shorten production time and minimizing potential errors during the development process. This project was implemented in the company Undergames SL, as a solution to the necessity to create, quickly and inexpensively, the first catalog of 3D games for mobile devices and handhelds. Thus, it has been decided to develop an engine that allows to create games based on the same common ground, which offers the developer a set of tools to shorten production time and streamline the portability to different gaming platforms. As a plus to the engine creation, it is designed and developed a 3D video game using this engine. This game will be operating on all supported platforms and it demonstrates the features and engine performance. |