Projecte llegit
Títol: Gamificació d'entorns docents
Director/a: VALERO GARCÍA, MIGUEL
Departament: DAC
Títol: Gamificació d'entorns docents
Data inici oferta: 31-05-2017 Data finalització oferta: 03-10-2017
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG TELEMÀTICA
- MU MASTEAM 2015
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Segon director/a (UPC): MESEGUER PALLARÈS, ROC | |
Paraules clau: | |
Gamificació, iOS, Android, REST, desenvolupament software | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
El projecte a desenvolupar s¿emmarca dintre d¿un projecte
global de desenvolupament d¿una aplicació de gamificació per entorns docents. L'arquitectura software que dóna suport a aquesta aplicació de gamificació està composta per una aplicació mòbil hibrida (iOS i Android) realitzada amb Ionic 2 i una interfície d'administració web amb Angular 2. Tota l'arquitectura de dades està definida amb una capa de serveis REST realitzada amb Loopback. Les tecnologies que suporten l'arquitectura són l'"state of the art" en el desenvolupament HTML5 del mercat laboral actual. Aquest fet, permet adquirir una sèrie d'habilitats addicionals a l'entorn universitari que poden ser de gran utilitat en el futur laboral. Addicionalment s'ha construït tota una arquitectura de Continuos Integration i Continuos Deployment sota eines públiques de software lliure. Aquest fet dóna molta visibilitat al projectista a l'hora de construir el seu perfil tecnològic online com ara el seu currículum. També li aportarà una sèrie de metodologies i bones pràctiques de desenvolupament que s'adquiriran durant el projecte. El plataforma encara es troba en la seva fase de desenvolupament, però està previst que hi hagi properes fases amb usuaris reals i amb visibilitat dins de la comunitat educativa. Aquest fet aporta una visibilitat addicional a la feina realitzada. Això fa que el projecte, a part del seu vessant educatiu i formatiu, tingui una part productiva amb usuaris reals. Coneixements previs necessaris: Javascript, HTML, CSS Coneixements que s'assoliran al final el projecte: Ionic 2, Cordova, SASS, Loopback, Express, Node.js, Bootstrap, Angular 2, Docker, Ghost |
|
Overview (resum en anglès): | |
The realization of this project has been based on expanding an already existing project that focuses its goal on using gamification in teaching environments. So it has been developed on the technologies that were already implemented in that previous project.
This document describes how the "Collections" module was made to be used in a school gamification environment through the use of a mobile application. We will be able to see the design of each of the models that are part of this module and the functionalities that it offers and allows to realize to the different users. The document does not focus on explaining in detail how we have implemented the code but rather details and explains from the user's point of view each of the functionalities that it has and how it interacts with the application and with the other users. I have dedicated a part of the document to perform a set of tests that every new user or developer should do before starting to work on the application, to be able to perform each of its functions and also recognize when the application is running correctly. The project uses open source technologies and all the existing work done and the added one in this project, is in public repositories so it is open to future developments by new developers. The software components that have been used are part of the latest technologies currently in the developer community as JavaScript in its ECMAScript 6 standard or HTML5 technology. The work methodology followed has allowed to complete most of the objectives established at the beginning of the project and the final result is currently functional and can be tested for correctness of errors in real cases of use. |