CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Gamificació d'entorns docents


Director/a: VALERO GARCÍA, MIGUEL

Departament: DAC

Títol: Gamificació d'entorns docents

Data inici oferta: 31-05-2017     Data finalització oferta: 03-10-2017



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG TELEMÀTICA
    MU MASTEAM 2015
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Segon director/a (UPC): MESEGUER PALLARÈS, ROC
 
Paraules clau:
Gamificació, iOS, Android, REST, desenvolupament software
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
El projecte a desenvolupar s¿emmarca dintre d¿un projecte
global de desenvolupament d¿una aplicació de gamificació per
entorns docents. L'arquitectura software que dóna suport a
aquesta aplicació de gamificació està composta per una
aplicació mòbil hibrida (iOS i Android) realitzada amb Ionic 2
i una interfície d'administració web amb Angular 2. Tota
l'arquitectura de dades està definida amb una capa de serveis
REST realitzada amb Loopback.

Les tecnologies que suporten l'arquitectura són l'"state of
the
art" en el desenvolupament HTML5 del mercat laboral actual.
Aquest fet, permet adquirir una sèrie d'habilitats addicionals
a l'entorn universitari que poden ser de gran utilitat en el
futur laboral.

Addicionalment s'ha construït tota una arquitectura de
Continuos Integration i Continuos Deployment sota eines
públiques de software lliure. Aquest fet dóna molta
visibilitat
al projectista a l'hora de construir el seu perfil tecnològic
online com ara el seu currículum.
També li aportarà una sèrie de metodologies i bones pràctiques
de desenvolupament que s'adquiriran durant el projecte.

El plataforma encara es troba en la seva fase de
desenvolupament, però està previst que hi hagi properes fases
amb usuaris reals i amb visibilitat dins de la comunitat
educativa. Aquest fet aporta una visibilitat addicional a la
feina realitzada. Això fa que el projecte, a part del seu
vessant educatiu i formatiu, tingui una part productiva amb
usuaris reals.

Coneixements previs necessaris: Javascript, HTML, CSS
Coneixements que s'assoliran al final el projecte: Ionic 2,
Cordova, SASS, Loopback, Express, Node.js, Bootstrap, Angular
2, Docker, Ghost


 
Overview (resum en anglès):
The realization of this project has been based on expanding an already existing project that focuses its goal on using gamification in teaching environments. So it has been developed on the technologies that were already implemented in that previous project.

This document describes how the "Collections" module was made to be used in a school gamification environment through the use of a mobile application. We will be able to see the design of each of the models that are part of this module and the functionalities that it offers and allows to realize to the different users.

The document does not focus on explaining in detail how we have implemented the code but rather details and explains from the user's point of view each of the functionalities that it has and how it interacts with the application and with the other users.

I have dedicated a part of the document to perform a set of tests that every new user or developer should do before starting to work on the application, to be able to perform each of its functions and also recognize when the application is running correctly.

The project uses open source technologies and all the existing work done and the added one in this project, is in public repositories so it is open to future developments by new developers.

The software components that have been used are part of the latest technologies currently in the developer community as JavaScript in its ECMAScript 6 standard or HTML5 technology.

The work methodology followed has allowed to complete most of the objectives established at the beginning of the project and the final result is currently functional and can be tested for correctness of errors in real cases of use.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC