CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: PBL en una arquitectura de gamificación para un entorno docente


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: VALERO GARCÍA, MIGUEL

Departament: DAC

Títol: PBL en una arquitectura de gamificación para un entorno docente

Data inici oferta: 31-05-2017     Data finalització oferta: 03-10-2017



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG TELEMÀTICA
    MU MASTEAM 2015
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Segon director/a (UPC): MESEGUER PALLARÈS, ROC
 
Paraules clau:
Gamificació, iOS, Android, REST, desenvolupament software
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
El projecte a desenvolupar s¿emmarca dintre d¿un projecte
global de desenvolupament d¿una aplicació de gamificació per
entorns docents. L'arquitectura software que dóna suport a
aquesta aplicació de gamificació està composta per una
aplicació mòbil hibrida (iOS i Android) realitzada amb Ionic 2
i una interfície d'administració web amb Angular 2. Tota
l'arquitectura de dades està definida amb una capa de serveis
REST realitzada amb Loopback.

Les tecnologies que suporten l'arquitectura són l'"state of
the
art" en el desenvolupament HTML5 del mercat laboral actual.
Aquest fet, permet adquirir una sèrie d'habilitats addicionals
a l'entorn universitari que poden ser de gran utilitat en el
futur laboral.

Addicionalment s'ha construït tota una arquitectura de
Continuos Integration i Continuos Deployment sota eines
públiques de software lliure. Aquest fet dóna molta
visibilitat
al projectista a l'hora de construir el seu perfil tecnològic
online com ara el seu currículum.
També li aportarà una sèrie de metodologies i bones pràctiques
de desenvolupament que s'adquiriran durant el projecte.

El plataforma encara es troba en la seva fase de
desenvolupament, però està previst que hi hagi properes fases
amb usuaris reals i amb visibilitat dins de la comunitat
educativa. Aquest fet aporta una visibilitat addicional a la
feina realitzada. Això fa que el projecte, a part del seu
vessant educatiu i formatiu, tingui una part productiva amb
usuaris reals.

Coneixements previs necessaris: Javascript, HTML, CSS
Coneixements que s'assoliran al final el projecte: Ionic 2,
Cordova, SASS, Loopback, Express, Node.js, Bootstrap, Angular
2, Docker, Ghost


 
Overview (resum en anglès):
This project focuses on the implementation of mechanical points, badges and ranks in a gamification architecture for a teaching environment. Known as PBL (Points, Badges, Leader-Board) was born of the idea of a companion who made his project implanting the bases of the architecture. From there I made the decision to work on the implementation of punctuation mechanics that will provide extra motivation to the students.

The structure of our application will follow the scheme of a hybrid application, the API will serve and the mobile application and the dashboard are used by customers. In order to implement correctly the PBL we defined that we were going to focus on the creation of badge and badge models and how they would be represented in the application by means of ranks.

For each model it was necessary to create a class of its own with the corresponding attributes and a secondary class that was a relation between the class of the model and the other classes that already existed in the application like the one of students or schools. With this second class we get the assignment of points and badges and allows us to make the ranks correctly.

In the end, the objectives set at the beginning of the project have been achieved and the PBL has been successfully implemented in the gamification architecture for the teaching environment. With this, I hope that this architecture, which was started by a colleague, can continue to progress in its Development and can be definitively implemented in schools.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC