Projecte llegit
Títol: AIRCRAFT PERFORMANCE CERTIFICATION - Electronic Flight Bag software
Director/a: ZOLA, ENRICA VALERIA
Departament: ENTEL
Títol: AIRCRAFT PERFORMANCE CERTIFICATION - Electronic Flight Bag software
Data inici oferta: 08-09-2017 Data finalització oferta: 08-09-2017
Estudis d'assignació del projecte:
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: ERASMUS | |
Paraules clau: | |
Electronic Flight Bag, ATR aircraft, Single-point Performance Software, takeoff and landing performance, W&B computations, software validation, testing module | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
La contínua millora de les eines de sofware de l'Electronic Flight Bag utilitzat per ATR per fer càlculs de rendiment i masses, ha fet que la recomanació de l'EASA publicada en el 2013 quedi desfasada.
Veient aquesta necessitat, ATR vol elaborar una sèrie de documents tècnics que cobreixin la validació operacional pels mòduls de càlcul d'aterratge, d'enlairament i de distribució de masses. La idea és d'estendre aquesta validació per incloure més categories d'avions i a la vegada la versió iPad de l'EFB, la qual no estava considerada en la publicació prèvia de l'EASA-OEB. El marc legal en el qual el projecte està inclòs està definit per l'EASA AMC 20-25, però estudis de la pròpia EASA determinen que les autoritats donen als desenvolupadors de software EFB un cert marge de llibertat a la hora de validar l'eina. EL cert és que l'AMC 20-25 no és tant una limitació sinó més aviat una sèrie de recomanacions, la qual cosa resulta favorable i problemàtic a la vegada. Per aquest motiu, l'objectiu és d'aprendre el funcionament i l'estructura del software de l'EFB d'ATR, per tal de trobar el mètode més apropiat per elaborar el document mencionat anteriorment. Un altre aspecte important és que el mòdul de càlcul de masses i distribució de carga va se introduït en el software després que l'avaluació de l'EASA tingués lloc. Ja que és essencial demostrar que el funcionament de la unitat és correcte, el projecte inclou la necessitat de realitzar i documentar un mòdul de test automàtic. L'elaboració d'aquest test és una de les tasques més laborioses del projecte, ja que requereix un coneixement perfecte i profund de l'actual cadena de validació utilitzada per els mòduls d'aterratge i enlairament. El meu objectiu serà doncs el d'integrar els tres tests en la mateixa unitat. Els documents elaborats i el test seran de gran ajuda per obtenir l'aprovació operacional de l'EFB, ja que un millor coneixement i anàlisi del software facilitarà el procés d'aprovació entre les companyies aèries i les autoritats nacionals, reduint així les despeses en temps i recursos en futures avaluacions. |
|
Overview (resum en anglès): | |
The continuous improvement of Electronic Flight Bag Software tools used in ATR for performance and weight & balance computations has made the EASA-OEB recommendation
published in 2013 to become outdated. In view of this shortage, ATR aims to elaborate a set of technical reports covering the operational validation for takeoff, landing and W&B modules. The idea is to extend the operational suitability validation to further aircraft categories, as well as providing support to iPad EFB, which was not considered in the previous EASA-OEB publication. The legal framework in which the project is bounded is defined by EASA AMC 20-25, but studies carried out by EASA itself conclude that authorities give EFB software developers some freedom when validating the tool. The fact of AMC 20-25 being more like a recommendation rather than a limitation is simultaneously favourable and problematic, since the elaboration of the reports needed for validation can be laborious. Hence, my objective is to learn the ATR EFB software functioning and structure, to determine the most appropriate method to elaborate the aforementioned documentation for performance and W&B computations validation. Another important remark is that W&B module was introduced in the software after the EASA evaluation for takeoff and landing modules was published, which means that it is neither included in the former EASA recommendation report. Since it is essential to demonstrate the correct functioning of the unit, the project also includes the necessity to develop and document a completely new automatic testing module for W&B. The test elaboration is one of the most laborious tasks of the project because it requires a perfect understanding of the current validation chain used to test takeoff and landing modules. My objective is to develop the code to integrate W&B testing in the same validation chain without interfering with the existing one, and decide the method that will be used to check if the EFB results are correct. These documents and test will importantly assist EFB operational validation, due to the fact that, a better knowledge and analysis of the software will facilitate the entire approval process between airlines and NAAs, thus saving time and resources in future approvals. |