CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: TESTBENCH: Automated Management and Evaluation Platform of Code Projects in Education


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: LÓPEZ RUBIO, JUAN

Departament: DAC

Títol: TESTBENCH: Automated Management and Evaluation Platform of Code Projects in Education

Data inici oferta: 27-09-2024     Data finalització oferta: 27-04-2025



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Education,code projects,automated evaluation
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Aquest TFG te l'objectiu de dissenyar i desenvolupar testBench, una plataforma dissenyada per optimitzar la gestió i avaluació automatitzada de projectes de codi a l'àmbit educatiu. El projecte sorgeix de la necessitat d'abordar els desafiaments a l'educació de ciències de la computació, on els mètodes tradicionals de recol·lecció, configuració i qualificació manual de les tasques de programació consumeixen molt de temps i són propensos a inconsistències. Amb el creixement de les classes, mantenir estàndards de qualificació consistents i assegurar lequitat sha tornat cada vegada més difícil. testBench cerca reduir la càrrega administrativa per als professors en automatitzar el desplegament d'entorns de desenvolupament estandarditzats, l'execució de proves automàtiques i la compilació de resultats en qualificacions finals, facilitant una avaluació objectiva i reproduïble. A més, la plataforma està motivada per la necessitat de fomentar l'aprenentatge interactiu i autodirigit en proporcionar retroalimentació instantània als estudiants i eliminar barreres tècniques associades amb la configuració d'entorns de desenvolupament locals gràcies als seus entorns contenidoritzats
 
Overview (resum en anglès):
The goal of this thesis is to create testBench, a platform designed to support educators in managing, testing, and grading student coding assignments more effectively. As programming courses grow in size and complexity, instructors often struggle with the overhead of setting up environments, reviewing code manually, and ensuring fair, consistent grading. testBench addresses these challenges by offering a system that automates repetitive tasks while supporting clear, objective evaluation.

From an educational perspective, the tool encourages student independence and active learning by providing immediate feedback in a controlled, reproducible environment. It allows students to test their code, learn from mistakes, and iterate-without needing to navigate complex setup processes. Technically, testBench combines containerized environments, automated testing frameworks, and a user-friendly interface to streamline the entire workflow. This thesis explores the development of the tool and its potential to enhance the learning experience in modern computer science education.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC