Projecte llegit
Títol: Study of the impact of the A321XLR on the long haul market: efficiency and profitability on multi-hub routes
Estudiants que han llegit aquest projecte:
BENNASSAR RAMON, FELIP (data lectura: 15-07-2025)- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica

Director/a: FORNÉS MARTÍNEZ, HECTOR
Departament: FIS
Títol: Study of the impact of the A321XLR on the long haul market: efficiency and profitability on multi-hub routes
Data inici oferta: 03-02-2025 Data finalització oferta: 03-10-2025
Estudis d'assignació del projecte:
GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
A321XLR, Emissions, Long-haul, Fuel Efficiency, Aircraft | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Avaluar l'optimització de la flota d'una aerolínia amb la incorporació de l'Airbus A321XLR, analitzant el seu impacte en termes de costos operatius, eficiència, sostenibilitat i rendibilitat. Per fer-ho, s'emprarà un enfocament basat en l'anàlisi de dades i l'aplicació de models de machine learning, permetent la comparació amb aeronaus actualment en operació i la simulació de diferents escenaris estratègics.
La metodologia de l'estudi inclourà una recopilació extensiva de dades operacionals i econòmiques, abastant aspectes clau com rutes actuals i potencials, distàncies de vol, costos de manteniment i combustible, factors de càrrega, regulacions mediambientals, disponibilitat de combustibles sostenibles (SAF) i restriccions aeroportuàries. Amb aquestes dades, es desenvoluparan i compararan diferents models d'optimització, utilitzant tècniques de machine learning i simulació per predir el rendiment de l'A321XLR en diferents configuracions de flota. S'exploraran diversos escenaris, com la substitució progressiva d'aeronaus actuals, l'expansió a noves rutes de llarg radi amb demanda mitjana i la integració de l'A321XLR en estratègies de reducció d'emissions i costos. L'estudi també inclourà una anàlisi de l'impacte de les regulacions mediambientals i dels incentius cap a l'aviació sostenible, avaluant com la introducció de l'A321XLR pot contribuir a la reducció de la petjada de carboni de l'aerolínia. A través d'aquesta anàlisi quantitativa, el TFG pretén aportar informació valuosa per a la presa de decisions estratègiques en el sector de l'aviació comercial, proporcionant una visió basada en dades sobre la viabilitat de l'A321XLR com una alternativa eficient i sostenible. A més, s'estudiarà l'aplicabilitat de models d'intel·ligència artificial en la planificació de flotes, contribuint al desenvolupament d'eines més avançades per a la gestió aèria en un context de creixent pressió econòmica i mediambiental. |
|
Overview (resum en anglès): | |
The aviation industry finds itself in the position of reconciling growth and decarbonisation in order to achieve the Zero Emissions 2050 objective. An important part of reaching this goal consists of renewing the current fleet with newer aircraft that are more modern and environmentally efficient.
This Final Degree Project aims to study and evaluate the technical, environmental, and commercial viability of the new Airbus A321XLR aircraft in comparison with current aircraft and connecting routes. This study is carried out through the evaluation of a specific scenario: the comparative study of emissions between all actual connecting flights from BIO and SVQ to the main operating hubs of Delta, American, and United Airlines in the United States versus the direct option with the A321XLR. To achieve this scenario, the information on which the project is based consists of real 2023 passenger-traffic data from BIO and SVQ and official technical aspects of the aircraft studied. From these data, a series of algorithms are built to automate the process of calculating the fuel consumption of each aircraft on each route studied. Then, these consumption data are converted into emission values that allow the described scenario to be observed in terms of savings. Subsequently, the obtained data are re-evaluated taking into account the consequences implied by the opening of new air routes. Finally, the behaviour of each aircraft is directly compared in terms of unit emissions, and it is studied whether the trend toward smaller aircraft that had been followed in long-haul applies with the appearance of the new A321XLR. The project's conclusions indicate that the new Airbus aircraft shows a notable reduction compared with its competitor, the B757, and with several connecting routes. It is concluded that it is an aircraft that provides a solution for a specific niche of the long-distance market, especially on medium-demand routes. Even so, its efficiency improvements do not surpass those of wide-body aircraft such as the A330 and A330neo and, therefore, it does not become their direct replacement but will function better as a complement. |