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Projecte llegit

Títol: Desarollo de un software de análisis y contingencia de las limitaciones de vuelo en áreas montañosas


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: MOLTÓ RANDO, JOAN

Departament: FIS

Títol: Desarollo de un software de análisis y contingencia de las limitaciones de vuelo en áreas montañosas

Data inici oferta: 08-07-2022     Data finalització oferta: 08-03-2023



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Limitaciones, en ruta, despresurización, fallo de motor, análisis, software.
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
El próposito de este proyecto consiste en la creación de un
software a través de C# que permita la visualización y la
obtención de información sobre ciertas limitaciones
que tienen lugar en las rutas aéreas sobre zonas montañosas.

Las limitaciones que se estudiarán serán el perfil vertical de
los obstáculos, el perfil de descenso crítico en caso
de despresurización, los puntos de no retorno (NRP) y el perfil
de descenso en caso de fallo de motor.

Entre los puntos de no retorno, aquellos en que la aeronave no
puede regresar al aeródromo de origen o al aeródromo de destino
debido a que si existe despresurización no puede seguir el perfil
de descenso crítico por la presencia de obstáculos, se
presentarán rutas alternativas en caso de despresurización.
 
Overview (resum en anglès):
This work aims to streamline the process of analysis of flight limitations in mountainous areas. More specifically, the possibility of engine failure or depressurization in the en-route phase of flight is studied.
Currently, this process is laborious and time-consuming, which is why it has been decided to create software that performs the entire procedure in a short period of time. In this way, the process will be faster and results will be obtained in just a few minutes.
The software has been created thanks to Visual Studio, a Microsoft IDE, which allows the creation of applications in a more visual way. It uses the GMap.NET library to represent a map and routes. It also makes use of the Maps Elevation API to request elevations of the studied terrain.
After finishing the creation of the program, results have been obtained for two routes that have been chosen for study. In the results, it can be seen that the program performs the process correctly and that the objective of performing the study in a short time is met. Finally, some recommendations for improving the program and enriching it are discussed.


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