CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Estrategia financiera d'una aerolínea LCC per mitigar el canvi a Zero Emissions


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: FORNÉS MARTÍNEZ, HECTOR

Departament: FIS

Títol: Estrategia financiera d'una aerolínea LCC per mitigar el canvi a Zero Emissions

Data inici oferta: 18-07-2022     Data finalització oferta: 18-03-2023



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Estrategia financiera, diferencia costos, emissions CO2, AirbusA320, NEO, CEO, Compra, Lísing, Manteniment, Consum fuel
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Desprès del impacte negatiu que ha tingut la Pandemia del Covid-
19, I la conscienciació social que ha
aportat, apareix una nova preocupació al món de la aviació, i es
la aparició de la llei de les emissions
zero, actualment esta estimada pel 2050, però tot indica que les
constructores com Airbus i/o
algunes aerolíneas apostaran per fer el canvi abans del dia
límit. És per això que he trobat
interessant evaluar si sería millor per una aerolínea low-cost
apostar a principis o a finals d'aquest
gran canvi. Veure com es modificaran els costos, I proposar noves
idees per reduir l'impacte
econòmic.
L'objectiu d'aquest treball es fer un estudi sobre la estratègia
financera a seguir per afrontar el repte
que significarà tenir una flota d'avions zero emissions per les
aerolíneas i en concret per les LCC.
Per això es farà un estudi sorbe un pla de negoci a futur sobre
una aerolínea nova fictícia que apareix
al mercat oferint nomès avions zero emissions (de moment els
prototips de Airbus). A partir
d'aquest pla, es podrà fer una comparació sobre la profitabilitat
de apostar ara mateix per el canvi
de flota o fer-ho de forma escalada, o mantenir l'estratégia
actual, fins que apliqui la llei.
Primer de tot, evaluar com afectarà el canvi de les Zero
emissions al mon de la aviació (impacte
social, economic, '), per tenir una visió global, i llavors
aprofonditzar el l'impacte de les aerolíneas.
Un cop hi ha el marc general, evaluar com canviaran els costos
per les aerolíneas , en concret els
costos unitaris per les LCC (manteniment, hores, '). El motiu és
que els costos unitaris son la
característica principal de la estratègia financera, i per tant
l'indicador que donarà la viabilitat del pla
de negoci.
 
Overview (resum en anglès):
The aviation industry, being an essential sector for global trade and economy, faces the challenge of addressing climate change concerns due to greenhouse gas emissions, with the mission of achieving Zero Emissions by 2050. This work focuses on studying and analysing a strategy for the future of aviation based on the acquisition of aircraft with more efficient propulsion engines to help solve the emissions problem. This strategy will be looked at mainly in financial matters for the airline, but there will also be reference to the amounts of emissions that are an older engine and a more efficient engine.
The study is based on the comparison between the two versions offered of the Airbus A320 aircraft model, the former CEO version and the more modern and efficient NEO version, and, to achieve the project's main objective, the different costs associated with aircraft will be studied, especially those that have a more differentiated impact on each other, such as the cost of acquisition, the cost of maintenance, the operating costs associated with fuel consumption, and finally the cost of offsetting the CO2 emissions produced by the aircraft.
Once the costs are analysed, four different situations will be analysed depending on various circumstances that an airline may have, such as the geography where it operates or the fleet strategy that follows. In this more practical section, we will see whether it is more profitable to acquire cheaper but less efficient and more polluting aircraft, or now it is time to invest in a more expensive, but more efficient fleet in terms of emissions and start to align with the objective of zero discharges, in other words whether the adoption of more efficient aircraft can be a viable and beneficial strategy for both the environment and the economy of airlines.
Finally, in practical cases, it will be possible to see that fuel and maintenance costs equal the difference in the cost of acquiring a more modern aircraft, and then everything is decided in the costs of offsetting emissions, but at present the costs of emissions are not being applied in all countries, and therefore this exercise must be used to decide which fleet to acquire according to what situation it finds itself in.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC