Projecte llegit
Títol: Eines de codi obert per a serveis d'streaming
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- RODRÍGUEZ BLANCO, JUAN LUIS (data lectura: 14-05-2012)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: RINCÓN RIVERA, DAVID
Departament: ENTEL
Títol: Eines de codi obert per a serveis d'streaming
Data inici oferta: 06-09-2011 Data finalització oferta: 06-04-2012
Estudis d'assignació del projecte:
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
streaming, 3D, HD, wowza, gstreamer, ffmpeg, IP, RTP, RTSP, video sota demanda, VoD | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Les xarxes de comunicació IP actuals i els nous hàbits de consum de tecnologies multimèdia han introduït nous tipus de serveis audiovisuals. Lalta definició ha arribat a TV i a Internet entre daltres nous serveis per a sistemes dàudio i vídeo. Les aplicacions daquests sistemes són moltes. Sutilitzen en àmbit militar, telemedicina, televigilància i emissions de continguts de TV i cinema.
En aquest marc de consum, sorgeix la necessitat de disposar deines que ens permetin operar i desplegar aquests tipus de serveis. Les noves tecnologies de codi obert són una solució possible davant altres tecnologies de pagament. La filosofia de codi obert afavoreix el seu ús per a docència i són una alternativa econòmica per a empreses i a usuaris. Lobjectiu daquest TFC és presentar aplicacions de codi obert que hem cercat per desenvolupar serveis en làmbit de lstreaming per a sistemes SD, HD i 3D. Consisteix en un conjunt de casos destudi i proves que descriuen la configuració daquests tipus de serveis amb codificadors de codi obert. Destaquem lús del framework multimèdia gstreamer. Al primer capítol introduirem alguns conceptes relacionats amb els serveis dstreaming extrem a extrem des del procés de codificació fins a la reproducció dels clients. Al segon capítol tractarem les aplicacions amb les que hem treballat i treurem conclusions de la nostra experiència amb aquestes eines. Al capítol tercer, desplegarem diversos serveis dstreaming. Farem servir diferents fonts de vídeo SD, HD i 3D, amb codificadors HW i de codi obert. Descriurem el procés complet del servidor dstreaming i configurarem streams per a dispositius mòbils. El quart capítol tracta sobre les conclusions i les línies dinvestigació futura en aquest àmbit. Farem una comparativa econòmica entre serveis de codi obert i de pagament per demostrar la seva viabilitat com a oportunitat de negoci. Els annexos són manuals daplicació de les eines amb els que hem treballat. |
|
Overview (resum en anglès): | |
The offer of multimedia services has increased thanks to IP network communications and the new behaviour of costumers. Nowadays, TVs and IP streaming based devices can play High Definition (HD) video and 3D video. Multimedia streaming is used in several environments such as telemedical assistance, IP surveillance, military security, robotics, TV and cinema.
In order to deliver multimedia services we need new tools and applications. Open source software and frameworks are one of the best options to deal with multimedia. Besides, open source philosophy takes advantage of its very economical development. This is an important reason for companies and users interested in multimedia services based in open source development, and has also several advantages from the academic and teaching point of view. In this thesis we describe and set up several streaming media services for SD, HD and 3D video delivery. We work with different video and audio codecs and stream them to any type of devices such computers or mobile phones. Gstreamer multimedia framework outstands as the most useful tool. Chapter one introduces the main concepts related with multimedia streaming, and describes the codecs, protocols and conventions that deal with multimedia. Chapter two is a description of the applications and frameworks we have worked with. Chapter three deals with multimedia services configuration and development. We work with webcams, DVB tuners, HD hardware encoders and 3D video sources and players. We stream audio and video to mobile devices, like Iphone and Android. Chapter four concludes the thesis and describes possible future developments in this field. It includes an economical study to compare open source services and professional solutions. The annexes are a set of laboratory tests describing how to deal with gstreamer and streaming services. |