Projecte llegit
Títol: Ús de CMS i xarxes socials com catalitzadores de l'activitat a xarxes científiques internacionals
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- CAPEL RODRIGUEZ, CARLOS (data lectura: 26-07-2012)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: MORA SERRANO, FRANCISCO JAVIER
Departament: DECA
Títol: Ús de CMS i xarxes socials com catalitzadores de l'activitat a xarxes científiques internacionals
Data inici oferta: 19-12-2011 Data finalització oferta: 19-07-2012
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Conjunt Nombre d'estudiants per realitzar-ho: 2-3 | |
Lloc de realització: |
|
Paraules clau: | |
Content Management Systems, Xarxes Socials, Joomla, Liferay, Gnoss, jomsocial | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Resulta indubtable la importància dels gestors de continguts a
tots aquells espais web per comunitats d'usuaris, especialment si han de portar a terme projectes cooperatius. Als últims anys s'han desenvolupat tecnologies que simplifiquen extraordinariament el disseny i implementació de CMS, com ara joomla, Drupal, Wordpress, Liferay i altres. Tanmateix, si parlem de xarxes de caràcter internacional, amb els seus membres distribuïts geogràficament, la necessitat d'eines eficients per la construcció d'una autèntica comunitat d'usuaris es fa imprescindible. És en aquest context que les xarxes socials i, de forma més extensa, la web 2.0 aporta un valor diferencial més significatiu. Aquest projecte té com objectiu explorar dos dels CMS líders actualment: joomla i Liferay, així com dues tecnologies de xarxes socials, jomsocial i Gnoss, per la catalització d'una xarxa científico-tecnológica ja existent: la Xarxa d'Aules CIMNE per Mètodes Numèrics. El treball consistirà en revisar l'estat de l'art d'aquestes tecnologies per adaptar-lo a la activitat de la xarxa, i promoure una dinàmica significativament més àgil i productiva. El treball està dimensionat per a un equip de dos o tres estudiants, d'acord amb els següents rols: Estudiant 1: centrat fonamentalment a les tecnologies joomla + jomsocial Estudiant 2: centrat fonamentalment a les tecnologies Liferay + Gnoss Estudiant 3: consideracions de gestió dels portals, des del disseny preliminar, comparativa de solucions tecnològiques i validació a mode de "community manager" |
|
Overview (resum en anglès): | |
It is of undoubted importance the modern content management system technologies for all user communities, especially if they carry out cooperative projects.
In recent years there have been extraordinarily technologies that simplify the design and implementation of CMS such as Joomla, Drupal, Wordpress, and Liferay. More than that, when it refers to international networks, with members distributed geographically, the need for efficient tools to build a true community of users is essential. It is in this context that the new Web 2.0 paradigm provides a more significant differential value. This project aims to explore one of the leaders CMS, joomla, as driver to enforce the communication channels in a already existing network for science and technology: the CIMNE Classrooms network. The work basically consists in a revision of the state of the art in CMS technologies to adapt them to the network activity, and to promote a dynamic and productive procedure for a better communication between their members. |