CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Monitorització no invasiva de paràmetres cardiovasculars en pilots d’aeronau.


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: CASANELLA ALONSO, RAMON

Departament: EEL

Títol: Monitorització no invasiva de paràmetres cardiovasculars en pilots d’aeronau.

Data inici oferta: 07-02-2017     Data finalització oferta: 07-10-2017



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Wireless, Instrumentació Biomèdica, Recerca
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
A partir del treball previ desrvolupat pels grups de recerca
de l’EETAC, es vol treballar sobre un sistema de mesura sense
fils dels senyals d’origen mecànic provinents del sistema
cardiovascular que arriben a la superfície del cos. Les dades
s’adquiriran amb un microcontrolador (preferentment de baix
consum) i s’emetran en RF a un receptor connectat a un PC, on
s’hauran de poder observar aquests senyals. Paral•lelament,
s’estudiarà la possibilitat de aplicar processat a les senyals
obtingudes per a la obtenció de parametres cardiovaculars
d’interès. La monitorització de paràmetres fisiològics de
manera còmoda i no invasiva fora d’entorns hospitalaris (en
aquest cas aplicada als pilots d’aeronau) és un tema de gran
interès actualment en el camp de la recerca de noves
aplicacions mèdiques de l’enginyeria.
 
Overview (resum en anglès):
This document contains the designing and implementation process of a very compact system capable of collecting and processing the heart rate of any person in order to track it.
The system is composed of three parts: the wireless sensor block, the reception station and the processing unit.
The sensor block is made up by two nodes that each one contains an accelerometer, a WiFi emitter and the battery.
The reception station is composed by one WiFi receptor and a microprocessor connected by wire to the processing unit, a computer which has an application that represents the cardiac activity using the received data.
Besides there is also content about possible improvements of the system because this one is only a prototype, the economic viability and the environmental impact of the same.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC