Projecte llegit
Títol: Trajectory optimization for noise abatement arrival procedures. Case study at Barcelona airport.
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- PALMA GARCÍA, LLUÍS (data lectura: 12-07-2018)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: PRATS MENÉNDEZ, XAVIER
Departament: FIS
Títol: Trajectory optimization for noise abatement arrival procedures. Case study at Barcelona airport.
Data inici oferta: 10-07-2017 Data finalització oferta: 10-03-2018
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG SIST AEROESP
- GR ENG TELEMÀTICA
- MU DRONS
- MU MASTEAM 2015
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
aviation, trajectory optimization, noise, ATM, splines, NLP, NAPs | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
LobjectiuprincipaldaquestTreballdeFideGraue ́slaimplementacio
́dunoptimitzadorde trajecto`ries, basat en la minimitzacio ́ duna funcio ́ objectiu concreta, que descriu limpacte acu ́stic sobre un conjunt de zones sensibles al soroll. Per assolir amb e`xit lobjectiu desitjat, es defineix un model de soroll convenient on els nivells de soroll percebuts es calculen en funcio ́ de la trajecto`ria de lavio ́ (altitud, velo- citat, empenta, etc.). Loptimitzador utilitzat, desenvolupat per investigadors de la UPC, abans daquest treball nome ́s permetia optimitzar trajecto`ries verticals (altitud i velocitat) donada una ruta lateral fixa, per aixo`, ha estat actualitzat, modificant el model dina`mic implementat, per permetre loptimitzacio ́ en el domini lateral. A me ́s, amb lobjectiu dobtenir solucions factibles que compleixin els requisits imposats pels sistemes actuals de gestio ́ del tra`nsit aeri, simposen de forma precisa un conjunt de restriccions operatives. Daquesta manera, el problema doptimitzacio ́ es formula com un problema de control o`ptim, el qual es converteix en un problema de programacio ́ no lineal mitjanc ̧ant me`todes de col·locacio ́ directa. Com a principal aportacio ́ daquest TFG, es prova les funcions dinterpolacio ́ amb splines amb lobjectiu de modelar la graella de mesura que defineix les zones sensibles al soroll. En fer aixo`, sexposa un nou enfocament no convencional amb la intencio ́ de proposar una metodologia alternativa diferent dels me`todes ben establerts basats en laplicacio ́ de quadres de punts discrets, oferint, daquesta manera, una forma me ́s senzilla de mesurar limpacte acu ́stic, de manera cont ́ınua a trave ́s de tota la trajecto`ria de lavio ́. Finalment, amb lobjectiu davaluar el rendiment de loptimitzador, es presenten dos casos per als quals sobtenen diferents trajecto`ries que descendeixen des del nivell de creuer finsalaintercepcio ́,atresaltitudsdiferents(1000,2000i3.000ft),delsistemadedesem- barcament dinstruments. Tots els resultats estan convenientment exposats amb lobjectiu dobtenir conclusions rellevants. A me ́s, es calculen petjades de soroll amb lobjectiu do- ferir una millor visualitzacio ́ dels resultats. Com demostren els resultats, la metodologia implementada, on les splines defineixen les diferentsa`reessensiblesalsorollcomunafuncio ́cont ́ınuaidiferenciable,hademostratser me ́s que un me`tode eficac ̧, donant resultats positius en els dos casos exposats. |
|
Overview (resum en anglès): | |
The main objective of the presented bachelor thesis is the implementation of a trajectory optimizer, based on the minimization of a specific objective function, which describes the noise impact over a set of noise sensitive areas.
In order to successfully achieve the desired goal, a convenient noise model is defined where the perceived noise levels are computed as a function of the aircraft trajectory (altitude, speed, thrust, etc.). In addition, the current in-house trajectory optimizer developed by UPC researchers, which before this work only allowed the optimization of the vertical profile (altitude and speed) given a fixed lateral route, has been improved to allow the optimization in the lateral domain by modifying the model describing the aircraft dynamics. Furthermore, with the purpose of obtaining feasible solutions fulfilling the requirements imposed by current air traffic management systems, a set of operational constraints are accurately imposed. Thus, the optimization problem is formulated as an optimal control problem, which is also converted into a non-linear programming problem by means of direct collocation methods. As main contribution of this work, splines interpolation functions are tested with the aim of modeling the measurement grid defining the noise sensitive areas. By doing this, a new unconventional approach is exposed with the intention of proposing an alternative methodology distinct from well-established methods based in implementing discrete points grids, offering then, a simpler way of measuring the noise impact, continuously, through the whole aircraft trajectory. Finally, with the aim of testing the performance of the optimizer, two cases are presented for which different descent trajectories are optimized from the cruise level to the interception of the instrument landing system at three different altitudes (1000, 2000 and 3000 ft). All the results are conveniently exposed with the purpose of obtaining relevant strong evidence-based conclusions. Furthermore, noise footprints are computed with the objective of providing a better visualization of the results. As the results show, the implemented methodology, where splines define the different noise sensitive areas as a continuous, differentiable function, has proven to be more than an effective method, giving very promising results on the two cases exposed. |