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Projecte llegit

Títol: Using Virtual Reality to increase technical performance during rowing workouts


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: ZOLA, ENRICA VALERIA

Departament: ENTEL

Títol: Using Virtual Reality to increase technical performance during rowing workouts

Data inici oferta: 07-06-2018     Data finalització oferta: 07-06-2018



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: ERASMUS
 
Paraules clau:
Realidad Virtual VR sports rowing workout technical performance Virtual Reality
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
La tecnología avanza rápidamente en la realidad virtual y los sensores recogen los comentarios de nuestro cuerpo y del entorno en el que estamos interactuando. La combinación de las dos tecnologías nos brinda la oportunidad de crear entornos inmersivos reactivos y personalizados. Estos entornos se pueden usar, p. para el entrenamiento de situaciones peligrosas (por ejemplo, incendios, choques, etc.) o para mejorar las habilidades con menos distracción de lo que los entornos naturales normales tendrían. El estudio piloto descrito en este documento pone a un atleta en una máquina de remo estacionaria en un entorno virtual. La RV recoge movimiento de varios sensores del ergo-metro y los muestra en RV. Además, las métricas de la técnica se derivan de los datos del sensor y los datos fisiológicos. Todo esto se usa para investigar si, y en qué medida, la RV puede mejorar las habilidades técnicas del atleta, durante el complejo deporte del remo. Además, los atletas están dando su opinión sobre su experiencia en comparación con un entrenamiento de remo estándar con el entrenamiento usando RV. Los primeros resultados indican un mejor rendimiento y una mejor experiencia del atleta.
 
Overview (resum en anglès):

Technology is advancing rapidly in virtual reality (VR) and sensors, gathering feedback from our body and the environment we are interacting in. Combining the two technologies gives us the opportunity to create personalized and reactive immersive environments. These environments can be used e.g. for training in dangerous situations (e.g. fire, crashes, etc), or to improve skills with less distraction than regular natural environments would have. The pilot study described in this thesis puts an athlete who is rowing on a stationary rowing machine into a virtual environment. The VR takes movement from several sensors of the ergo-meter and displays those in VR. In addition, metrics on technique are being derived from the sensor data and physiological data. All this is used to investigate if, and to which extent, VR may improve the technical skills of the athlete during the complex sport of rowing. Furthermore, athletes are giving subjective feedback about their experience comparing a standard rowing workout, with the workout using VR. First results indicate better performance and an enhanced experience by the athlete.


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