Projecte llegit
Títol: ¿Competencia, cooperación o coopetición? Integración e impacto de la UAM en el sistema de transporte aéreo.
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- GARCÍA GIL, CLÀUDIA (data lectura: 01-09-2022)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: FORNÉS MARTÍNEZ, HECTOR
Departament: FIS
Títol: ¿Competencia, cooperación o coopetición? Integración e impacto de la UAM en el sistema de transporte aéreo.
Data inici oferta: 14-02-2022 Data finalització oferta: 14-10-2022
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
eVTOL, UAM, airlines | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Fa un segle que entusiastes de l'automòbil i l'aviació somien amb
"cotxes voladors", ideant com podrien reduir viatges que duren hores en terra a minuts en l'aire, millorant la qualitat de vida de les persones i la seva productivitat. Després de dècades de treball, ha sorgit una nova classe d'aeronaus elèctriques o híbrid- elèctriques d'enlairament i aterratge vertical (eVTOL), amb el qual es promet transformar la manera en què es traslladen persones i mercaderia dins i entre ciutats. Els avantatges respecte als helicòpters tradicionals són que aquestes aeronaus són més ràpides, silencioses, ecològiques i rendibles. Malgrat que aquesta tecnologia promet revolucionar la mobilitat, encara ha de superar diferents reptes i obstacles per a aconseguir una adaptació massiva. És per aquest motiu que aquest TFG se centrarà a assenyalar i donar una solució a aquests reptes que falten per superar i traçar els primers passos cap a la implementació d'aquests vehicles al voltant de l'àrea metropolitana de Barcelona, tant en aspectes operatius, legals i econòmics. |
|
Overview (resum en anglès): | |
Given the technological development of electric or hybrid-electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircraft, more questions are being raised about how their implementation will affect our lives. Although it promises to transform the mobility of people and cargo, being quicker, quieter and more environmentally friendly, it still has to overcome several challenges to achieve a full integration.
We will soon witness how commercial aircraft, helicopters, drones and eVTOLs will share the airspace. Will this new transport offer a threat or an opportunity for cooperation for conventional airlines? It is not only a question of engineering, but also implies an acceptance by the city and its residents. In this case, Barcelona has been chosen to be the centre of the study and to create a network of connections around it. The destinations selected for the study have been Formentera and Andorra-Pyrenees, taking advantage of the high summer season of one and the high winter season of the other. The aim is to maximise the number of flights per day, planning the entire year weekly according to the season, in order to achieve a lower cost per mile and passenger. From the cost, ticket prices are obtained for both destinations and by analysing the other transport alternatives and estimated demand for the routes offered, it is considered that the proposal has the potential to be a beneficial opportunity for cooperation with competing airlines. The results suggest that the service is most likely to be operated as a premium product, for customers with high income and looking for quick, comfortable and convenient service. The summer season is very important but a key factor for success will be focusing the service on snow tourism. Attracting passengers from all over the world and making a layover in Barcelona before arriving at the Pyrenees will bring an extra flow of customers to a valley season for the airlines. |