CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Anàlisis de la Viabilitat i Beneficis d'Incorporar Avions de Gran Capacitat a Aerolínies Low-Cos


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: FORNÉS MARTÍNEZ, HECTOR

Departament: FIS

Títol: Anàlisis de la Viabilitat i Beneficis d'Incorporar Avions de Gran Capacitat a Aerolínies Low-Cos

Data inici oferta: 15-12-2023     Data finalització oferta: 15-07-2024



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Aerolínies low-cost, Avions de Gran Capacitat, Algoritme Genètic
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Aquest treball té com a objectiu principal realitzar un estudi sobre la possibilitat que les Aerolínies Low-Cost adoptin avions de gran capacitat, com el Boeing 777 o l'Airbus A340/A350, en lloc dels tradicionals A320 o B737. La investigació es basarà en dades reals de vols de Ryanair al llarg d'un any, analitzant factors crucials com l'eficiència operativa, l'ompliment de vols, el temps d'utilització de l'avió i els costos i beneficis associats.

S'explorarà si la implementació d'avions de gran capacitat pot reduir el nombre total de vols necessaris per a una destinació específica, disminuint així la distància total recorreguda. D'aquesta manera, l'estudi abordarà temes claus sobre la viabilitat i rendibilitat tant econòmica com de demanda i la capacitat de mantenir tarifes competitives. A més, s'avaluarà l'impacte en l'eficiència operativa, considerant l'impacte mediambiental i el temps addicional a terra necessari per gestionar avions més grans.

Aquesta anàlisi busca proporcionar informació valuosa per a les Aerolínies Low-Cost, oferint una visió integral sobre la possibilitat d'operar amb avions més grans i els possibles beneficis en termes de costos i eficiència.
 
Overview (resum en anglès):
This project analyzes the feasibility and benefits of incorporating large-capacity aircrafts into low-cost airlines, focusing on a case study of Ryanair's network. The main objective is to assess the operational efficiency and economic profitability of using aircraft with capacities ranging from 180 to 505 seats, increasing in increments of 25 seats.

The methodology includes applying a genetic algorithm to optimize flight scheduling. This algorithm considers factors such as aircraft capacity, operation schedules and Turn Around Time (TAT). Initially, a study on scheduling and economic viability for different capacities was conducted. Once the optimal seat capacity was determined, a real-case implementation study was carried out at Stansted Airport in the U.K.

The results show that using aircraft with a capacity of 280 seats is economically viable and more profitable than the current configuration of 190 seats. This configuration increases benefits due to higher seat capacity per flight and reduced operating costs. Additionally, in terms of sustainability, the new configuration reduces CO¿ emissions, contributing to more sustainable operations.

It is concluded that implementing a new fleet of 280 seat aircraft is not only feasible but also economically advantageous. Having stated this, it must be said that the study presents certain limitations, such as the lack of long-term implementation and the inherent variability in the analysis models. Further research is recommended to be carried out for a real implementation, considering schedule optimization and the impact of having fewer daily flights to certain destinations.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC