CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Aplicación para mejorar la experiencia del pasajero en el aeropuerto


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: MESEGUER PALLARÈS, ROC

Departament: DAC

Títol: Aplicación para mejorar la experiencia del pasajero en el aeropuerto

Data inici oferta: 13-02-2024     Data finalització oferta: 13-10-2024



Estudis d'assignació del projecte:
    DG ENG AERO/SIS TEL
    DG ENG AERO/TELEMÀT
    DG ENG SISTE/TELEMÀT
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Segon director/a (UPC): TRAPOTE BARREIRA, CÉSAR
 
Paraules clau:
Aeropuerto, Experiencia, Pasajero, App, Aplicación, BackOffice, BackEnd, Vuelos, Equipaje, Tiempo, Facturación, Seguridad, Pasaportes, Embarque, Predicción, Mercado, Entretenimiento, Ingresos, Integral
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Hoy en día, una gran parte de la sociedad asocia viajar a través de los aeropuertos como una experiencia compleja. Este problema es el catalizador de este trabajo: una aplicación que busca transformar la manera en que los pasajeros interactúan con el entorno aeroportuario. Para lograr esto, la app contará con una serie de funcionalidades como: (1) Mapas / rutas dentro del aeropuerto, (2) Predicción de tiempos de viaje 'door to gate', (3) Plataforma de reservas, (4) Gestión de tu vehículo Rent-a-Car, (5) Notificaciones sobre problemas de seguridad / salud, (6) Ágil atención al cliente con chatbots, (7) Herramienta de traducción de indicaciones del aeropuerto, (8) Mejora de la accesibilidad (para personas con discapacidades, por ejemplo), (9) Seguimiento del estado de tu equipaje, (10) Sección de estadísticas del aeropuerto y feedback para su mejora.
 
Overview (resum en anglès):
For passengers who are not used to air travel, airports can be stressful. In fact, many people nowadays associate traveling through these infrastructures as a complex and challenging experience. Some are afraid of the large dimensions of airports, others are unfamiliar with their operation and the steps to follow to get to a boarding gate, etc.

All these problems motivated me to develop this project: an application with several tools aimed at transforming the way passengers interact with the airport environment, with the goal of improving their experience by turning stress into comfort and uncertainty into confidence.

Consequently, this document presents an innovative application designed to improve the passenger experience in the airport environment, currently deployed as an example for Josep Tarradellas Barcelona - El Prat Airport.

This app, originally intended to assist passengers, will also aim to promote passenger activity in the terminals, seeking not only efficient transfers but also an increase in
non-aeronautical revenues.

From a technological point of view, developing an App with React Native will involve programming a BackEnd with all the necessary services and a BackOffice to manage
users and all the content of the platform.

With all this, the objective of this report is to present the functionalities proposed to solve the main problems of the users, define the scope of the project, explain the mathematical and technological development of the solution, and even analyze and defend the current idea as a business model.

The dynamics of the document aim to simulate the methodology followed during the project's realization, starting from the origins of the concept and ending with an evaluation of the results.


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