Projecte llegit
Títol: Optimización de la gestión de las llegadas en un aeropuerto mediante la automatización de los vehículos follow me
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- RAMON RODRÍGUEZ, MARCEL (data lectura: 04-07-2022)
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Director/a: ROYO CHIC, PABLO
Departament: DAC
Títol: Optimización de la gestión de las llegadas en un aeropuerto mediante la automatización de los vehículos follow me
Data inici oferta: 04-01-2022 Data finalització oferta: 04-09-2022
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
Follow me, aeropuerto, algoritmo, programa, conflicto, grafo, aeronave, C#, ventana, nodo, eje, vehículo, Border | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
El proyecto consiste en el desarrollo de dos aplicaciones
software. Una aplicación de usuario para ordenador en lenguaje C#, destinada a la gestión de los coches follow me desde la torre de control. El TFG tendrás las siguientes fases: 1. Desarrollo de una aplicación de plan de vuelo de un vehículo autónomo (generar grafo, definir algoritmo, cálculo de costes de los ejes del grafo...) 2. Desarrollo de la aplicación que gestiona los coches follow me (aplicación en #C y entorno visual con WPF) capaz de: generar la ruta óptima a partir de un nodo inicial y final, permitir asignar autorizaciones a los vehículos para seguir su ruta, poder añadir y eliminar cortes en las calles de rodaje que se deseen, poder mostrar en un mapa la posición de los vehículos y las rutas que han de ejecutar... 3. Realización del software que permita la comunicación entre ambas aplicaciones y realización de tests para comprobar el correcto funcionamiento de las comunicaciones. |
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Overview (resum en anglès): | |
Following a project is presented where a programme capable of simulating airport traffic is developed using an algorithm explicitly designed to optimise arrivals and departures at an airport.
The purpose of the algorithm is to find the optimal route between two points by taking into account, and analysing, all the vehicles moving through the airport. With all vehicles sharing a route, it must analyse whether it generates a potential conflict. Conflict shall be understood as those situations in which both vehicles or aircraft arrive at the same point with a time difference of less than that established by the Runway Safety Regulations and therefore the Safety of the airport may be put at risk. In addition, the algorithm shall take into account those taxiways that are closed in order not to propose routes that pass over them. Optimum means the shortest route in terms of time between two points. At all airports, the longer a vehicle or aircraft is in movement through the Aeronautical Safety and Security Zone (ASZO), the more likely it is to generate or suffer an incident that compromises Safety and, in its worst consequence, may compromise the safety of people. The purpose of the programme will be to simulate all arrivals and departures, either freely or by reading a document containing the traffic of an airport time slot, using the algorithm designed. The report is divided into two main chapters. In the first, the different types of algorithms are analysed and an algorithm capable of analysing the airport environment (vehicles in movement and closed taxiways) is created. The second chapter develops how the programme was created by explaining the logical and graphical part of the programme. |