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Projecte llegit

Títol: Optimización de la gestión de las llegadas en un aeropuerto mediante la automatización de los vehículos follow me


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: ROYO CHIC, PABLO

Departament: DAC

Títol: Optimización de la gestión de las llegadas en un aeropuerto mediante la automatización de los vehículos follow me

Data inici oferta: 04-01-2022     Data finalització oferta: 04-09-2022



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Follow me, aeropuerto, algoritmo, programa, conflicto, grafo, aeronave, C#, ventana, nodo, eje, vehículo, Border
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
El proyecto consiste en el desarrollo de dos aplicaciones
software. Una aplicación de usuario para ordenador en lenguaje
C#, destinada a la gestión de los coches follow me desde la torre
de control.

El TFG tendrás las siguientes fases:
1. Desarrollo de una aplicación de plan de vuelo de un
vehículo autónomo (generar grafo, definir algoritmo, cálculo de
costes de los ejes del grafo...)
2. Desarrollo de la aplicación que gestiona los coches
follow me (aplicación en #C y entorno visual con WPF) capaz de:
generar la ruta óptima a partir de un nodo inicial y final,
permitir asignar autorizaciones a los vehículos para seguir su
ruta, poder añadir y eliminar cortes en las calles de rodaje que
se deseen, poder mostrar en un mapa la posición de los vehículos
y las rutas que han de ejecutar...
3. Realización del software que permita la comunicación
entre ambas aplicaciones y realización de tests para comprobar el
correcto funcionamiento de las comunicaciones.
 
Overview (resum en anglès):
Following a project is presented where a programme capable of simulating airport traffic is developed using an algorithm explicitly designed to optimise arrivals and departures at an airport.

The purpose of the algorithm is to find the optimal route between two points by taking into account, and analysing, all the vehicles moving through the airport. With all vehicles sharing a route, it must analyse whether it generates a potential conflict. Conflict shall be understood as those situations in which both vehicles or aircraft arrive at the same point with a time difference of less than that established by the Runway Safety Regulations and therefore the Safety of the airport may be put at risk. In addition, the algorithm shall take into account those taxiways that are closed in order not to propose routes that pass over them.

Optimum means the shortest route in terms of time between two points. At all airports, the longer a vehicle or aircraft is in movement through the Aeronautical Safety and Security Zone (ASZO), the more likely it is to generate or suffer an incident that compromises Safety and, in its worst consequence, may compromise the safety of people.

The purpose of the programme will be to simulate all arrivals and departures, either freely or by reading a document containing the traffic of an airport time slot, using the algorithm designed.

The report is divided into two main chapters. In the first, the different types of algorithms are analysed and an algorithm capable of analysing the airport environment (vehicles in movement and closed taxiways) is created. The second chapter develops how the programme was created by explaining the logical and graphical part of the programme.


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