CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Visualització d'objectes 3D en aplicacions de Realitat augmentada basada en Geolocalització


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: ROYO VALLÉS, DOLORS

Departament: DAC

Títol: Visualització d'objectes 3D en aplicacions de Realitat augmentada basada en Geolocalització

Data inici oferta: 03-07-2023     Data finalització oferta: 03-03-2024



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Realitat Augmentada, Gps, Unity framework, C#, OpenStreetMap
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
L'objectiu del treball projecte és crear una llibreria en Unity,
que permeti crear aplicacions de Realitat Augmentada basades en
geolocalització de forma que s'ofereixi serveis de:
a) visualitzar objectes geolocalitzats i enregistrar-los en funció
de la distància a l'usuari. Veure com mapejar correctament les
unitats de Unity a unitats del món real (metres)
b) Afegir informació de direcció per arribar a un punt
geolocalitzat basant-se en el path (fletxes que indiquen el cami
ue has de caminar per arribar al destí) que ens pugui retornar en
un servei d'OpenStreetmap.
c) Veure diferents tipus de representació de la informació virtual
- text, audio, objectes 3D en colors...

Validació de la llibreria amb la creació d'un prototip que s'ha
d'avaluar amb usuaris finals.
 
Overview (resum en anglès):
This final degree project explores the fascinating world of Augmented Reality (AR), which is based on geolocation, an emerging technology that combines interactive digital elements with the physical world, guided by the user's geographic location. We begin the journey by describing how mapping APIs like Google Maps and Mapbox become the foundation on which to build rich digital experiences that enhance the real world.
In this project, the most popular tools for the development of applications based on Geolocation are explored, where one way of displaying information is through maps. In this work we see how to create maps and interactive routes for this type of applications. These maps are interactive environments that guide users through predetermined routes, adding a layer of interaction that goes beyond conventional navigation.
When we activate the camera mode the magic of AR becomes complete. Here, the user can follow a route in the real world through their device's camera while virtual directions appear on their screen to guide them every step of the way. The combination of physical and digital offers a wide range of educational, tourism and entertainment applications, changing the way we interact with our environment.
This work not only demonstrates the technical possibility of integrating geolocation with Augmented Reality, but also invites us to imagine futures in which our interaction with the space around us is richer, more informative and stimulating. We seek not only to explain how these technologies work, but also to inspire us to think about how they can improve our lives even with the limitations that the mobile devices on which they run create.


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC