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Projecte llegit

Títol: Impacto de la promoción sobre el comportamiento de compra de alimentos de la población mayor


Estudiant que ha llegit aquest projecte:


Tutor/Cotutor: RAHMANI, DJAMEL

Departament: DEAB

Títol: Impacto de la promoción sobre el comportamiento de compra de alimentos de la población mayor

Data inici oferta: 14-02-2022      Data finalització oferta: 14-10-2023


Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG ALIMENT 2016

Lloc de realització:
EEABB

Segon tutor extern: Wafa Mehaba

Paraules clau:
Promoción, Compra de alimentos, Población mayor, Impacto ambiental, Mayores de 65 años, Comportamiento de compra

Descripció del contingut i pla d'activitats:
El objetivo de este trabajo es analizar las principales
características del comportamiento de compra de la población mayor
y la contribución de su comportamiento de consumo a las emisiones
de CO2. En particular, se destacará su capacidad de respuesta a las
promociones en comparación con otros segmentos de consumidores. Se
identificarán las cuotas de mercado de los tickets de compra (gasto
total, número de artículos¿) y la importancia relativa de las
marcas ¿blancas¿ y las del productor. Se evaluarán los atributos
que tienen en cuenta las personas mayores a la hora de comprar y la
importancia relativa de las promociones en su decisión de consumo.

Overview (resum en anglès): The present report is part of a study commissioned by the Ministerio de España to the Centre de Recerca en Economia I Desenvolupament Agroalimentari (CREDA).
It assesses the purchasing behaviour of elderly Spanish who are above 65 years old and Carrefour hypermarkets customers. It also assesses the effect of promotion on purchasing behaviour and the environmental impact of promotion.
In 2017, the market was able to incorporate new household buyers. Customers over 65 spent more money in the market, but without buying more products than needed except in Carrefour hypermarkets. The elder population was less influenced by promotion than other age profiles. Elderly people bought fewer promotional products.
Composed dishes (prepared or precooked dishes, among others) was the food category with the largest environmental impact both in the market and in Carrefour hypermarkets, followed by milk and dairy products and then by fish and other seafood. The categories with the lowest environmental impact were starchy roots, tubers and oilseeds, snacks and other foods, and the residual category.


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