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Projecte llegit

Títol: Análisis del comportamiento de los consumidores hacia el consumo de tomate e higo en Catalunya como dos casos de estudio


Estudiant que ha llegit aquest projecte:
    LOZANO REYES, ALEX (data lectura: 13-02-2023)


Tutor/Cotutor: KALLAS CALOT, ZEIN

Departament: DEAB

Títol: Análisis del comportamiento de los consumidores hacia el consumo de tomate e higo en Catalunya como dos casos de estudio

Data inici oferta: 21-09-2022      Data finalització oferta: 21-04-2023


Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG ALIMENT 2016

Lloc de realització:
EEABB

Paraules clau:
tomàquet, figa, consum, covid

Descripció del contingut i pla d'activitats:
Este TFG tratará sobre la comparación de datos observables del 2018 al 2020 de alimentos
comprados por diferentes familias en Cataluña. Los productos a estudiar serán el tomate y
los higos. Se hará una comparativa para ver como el confinamiento por covid afecto de
manera positiva o negativa en una mayor o menor compra de estos productos y estudiar por
qué pudo haber pasado este comportamiento. el interés de estos 2 productos se basa al
formar parte de un proyecto de investigación para analizar la capacidad de los
productores de adoptarse a las nuevas formas de demanda de alimentos durante la pandemia.

Overview (resum en anglès): This work investigates what consumption behavior households have when buying tomatoes and figs throughout Spain. To carry out this study, the data of real daily purchases during the years 2018, 2019 and 2020 of a representative sample (more than 6000 families) of the Spanish population belonging to the market analysis company © Kantar World Panel have been used.
Spain is a large producer of tomatoes and figs worldwide, and households show that a very large total quantity of tomatoes is purchased, but the purchase of figs is still very low, because it is an emerging product and still needs to be expanded. in the country.
Over the years, there is an upward trend in the average tomato price and the total quantity purchased decreases. On the other hand, in the fig, the total purchased quantity has a small increase during the years studied.
The appearance of the Covid-19 favoured the increase in the quantity of tomato purchased, due to the obligation to close the restaurant. Fact that encouraged greater consumption in homes.


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