Projecte llegit
Títol: Visualització d'objectes 3D en aplicacions de Realitat augmentada basada en Geolocalització
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- MILLÁN GUTIERREZ, ARNAU (data lectura: 03-07-2024)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: ROYO VALLÉS, DOLORS
Departament: DAC
Títol: Visualització d'objectes 3D en aplicacions de Realitat augmentada basada en Geolocalització
Data inici oferta: 03-07-2023 Data finalització oferta: 03-03-2024
Estudis d'assignació del projecte:
- GR ENG SIS TELECOMUN
- GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
Realitat Augmentada, Gps, Unity framework, C#, OpenStreetMap | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
L'objectiu del treball projecte és crear una llibreria en Unity,
que permeti crear aplicacions de Realitat Augmentada basades en geolocalització de forma que s'ofereixi serveis de: a) visualitzar objectes geolocalitzats i enregistrar-los en funció de la distància a l'usuari. Veure com mapejar correctament les unitats de Unity a unitats del món real (metres) b) Afegir informació de direcció per arribar a un punt geolocalitzat basant-se en el path (fletxes que indiquen el cami ue has de caminar per arribar al destí) que ens pugui retornar en un servei d'OpenStreetmap. c) Veure diferents tipus de representació de la informació virtual - text, audio, objectes 3D en colors... Validació de la llibreria amb la creació d'un prototip que s'ha d'avaluar amb usuaris finals. |
|
Overview (resum en anglès): | |
This final degree project explores the fascinating world of Augmented Reality (AR), which is based on geolocation, an emerging technology that combines interactive digital elements with the physical world, guided by the user's geographic location. We begin the journey by describing how mapping APIs like Google Maps and Mapbox become the foundation on which to build rich digital experiences that enhance the real world.
In this project, the most popular tools for the development of applications based on Geolocation are explored, where one way of displaying information is through maps. In this work we see how to create maps and interactive routes for this type of applications. These maps are interactive environments that guide users through predetermined routes, adding a layer of interaction that goes beyond conventional navigation. When we activate the camera mode the magic of AR becomes complete. Here, the user can follow a route in the real world through their device's camera while virtual directions appear on their screen to guide them every step of the way. The combination of physical and digital offers a wide range of educational, tourism and entertainment applications, changing the way we interact with our environment. This work not only demonstrates the technical possibility of integrating geolocation with Augmented Reality, but also invites us to imagine futures in which our interaction with the space around us is richer, more informative and stimulating. We seek not only to explain how these technologies work, but also to inspire us to think about how they can improve our lives even with the limitations that the mobile devices on which they run create. |