Projecte llegit
Títol: Disseny, configuració i validació d'algorismes de Machine Learning aplicats la gestió automatitzada d'encaminament per a vehicles autònoms amb descàrregues de continguts en un entorn controlat
Estudiants que han llegit aquest projecte:
- GARCÍA CANTÓN, SERGI (data lectura: 25-01-2024)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
- GARCÍA CANTÓN, SERGI (data lectura: 25-01-2024)
- Cerca aquest projecte a Bibliotècnica
Director/a: CERVELLÓ PASTOR, CRISTINA
Departament: ENTEL
Títol: Disseny, configuració i validació d'algorismes de Machine Learning aplicats la gestió automatitzada d'encaminament per a vehicles autònoms amb descàrregues de continguts en un entorn controlat
Data inici oferta: 19-07-2023 Data finalització oferta: 19-03-2024
Estudis d'assignació del projecte:
- DG ENG SISTE/TELEMÀT
Tipus: Individual | |
Lloc de realització: EETAC | |
Paraules clau: | |
IA/ML, DRL, Offloading, 5G/6G, Vehicle autònom, Aprenentatge distribuït, federat i centralitzat | |
Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
Objectiu del projecte:
Disseny, configuració i validació d'algorismes d'intel·ligència artificial per a la gestió automatitzada d'encaminament i descarregues de continguts aplicats en un entorn controlat de vehicles autònoms que reben un servei d'offloading. Pla de treball ' Anàlisi de l'estat de l'art dels algorismes Deep Reinforcement Learning (DQN, AC2, Fed Avg, etc.) centralitzats i distribuïts aplicats a vehicles autònoms, conducció assistida i offloading. ' Disseny de la topologia i configuració dels elements (servidors, UE, MEC, xarxa..) que componen l'entorn de laboratori. ' Adaptació i posta en marxa de l'UE, vehicle a escala. ' Elecció i avaluació dels protocols de transport (Rabbit MQ, QUIC,..). ' Desenvolupament, integració i validació dels algorismes de DRL, protocols de transport (Rabbit MQ, QUIC, etc.) i monitorització per la gestió automàtica del servei sobre plataforma de laboratori. Elecció de l'algorisme, i construcció del pla de transport i control. ' Elecció i avaluació de la tecnologia radio emprada en els MECs. Modelització del canal. Proposta i validació del mecanisme de traspàs (handovers). ' Descripció de l'entorn controlat. ' Desplegament dels elements (MEC, UE, xarxa radio, etc.) en camp i re configuració dels seus paràmetres. ' Validació en camp de la solució proposada. |
|
Overview (resum en anglès): | |
This Work addresses the design, implementation and validation of an autonomous vehicle
routing system designed to be used in controlled urban environments. The project places technologies such as cloud computing, edge computing and artificial intelligence, especially deep reinforcement learning, as the foundations of the proposed solution. Initially, there is a design stage where the characteristics required by the proposed solution are specified, and the scenario where the field tests have been carried out is also specified. Next, the various blocks defined using Python programming and various devices of the NVIDIA Jetson family have been implemented. The incorporation of artificial intelligence has been left to take place once the routing system has been validated. At this point, an agent and an algorithm have been developed to incorporate the entire system developed as an environment accessible by the agent. Finally, several tests have been carried out that have consisted of training the agent created using the routing system as an environment with the aim of validating the operation of the entire set of functional blocks, carrying out tests based on both simulations and real tests by deploying the devices used in streetlights and using an autonomous vehicle prototype (also developed in this work). The tests carried out have made it possible to corroborate that the system works correctly, following the specifications defined at the beginning of the work. In addition, the system has shown that developing autonomous vehicle guidance mechanisms is a viable solution, achieving that an artificial intelligence model decides how the vehicles should move around the scenario in real-time. |