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Projecte llegit

Títol: Aplicación para gestión de torneos de wargames


Estudiants que han llegit aquest projecte:


Director/a: MARZOA DOMÍNGUEZ, ANTONIO

Departament: FIS

Títol: Aplicación para gestión de torneos de wargames

Data inici oferta: 13-02-2023     Data finalització oferta: 13-10-2023



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG SIST AEROESP
    GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
Software, wargame, game, videogames
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Introducción
Un Wargame es un juego de estrategia en el cual dos o más
jugadores comandan fuerzas que se enfrentan en un conflicto
armado simulado. Este tipo de juegos varían mucho en tipología y
formato. Existen desde simuladores en formato digital, como
distintos juegos de sobre mesa con miniaturas, algunos basados en
recreación de hechos y escenarios históricos y otros en mundos de
fantasía o ciencia ficción.
En el caso de los wargames con miniaturas, normalmente nos
encontramos con una comunidad muy activa, que comparte material y
experiencias para la elaboración de escenografía, el pintado de
miniaturas y el mismo desarrollo del juego.
Estas comunidades suelen practicar el juego competitivo y de
forma organizada, en forma de torneos de varias rondas (varios
juegos), dónde se utilizan distintos sistemas de emparejamiento y
de recuento de puntos, que aplican in-situ en el desarrollo del
torneo.
Objetivos
Este trabajo versa sobre el desarrollo de un programa,
preferiblemente en forma de aplicación, que permita la gestión y
organización dinámica de torneos para wargames.
 
Overview (resum en anglès):
In the growing community of wargame enthusiasts, efficient tournament management has become a fundamental necessity to provide participants with a fluid and rewarding experience. This application emerges as a response to the demand for a tool that enables organizers and participants to efficiently manage and enjoy tournaments without complications.

However, this application goes beyond its core function, as it incorporates a significant added value in the form of a dedicated social network. This additional dimension creates a space where wargaming enthusiasts can not only manage their tournaments but also interact, share opinions, and strengthen the community that unites them around their shared hobby.

To carry out this project, key technological tools have been employed to ensure its effectiveness and functionality. The Flutter framework has been used for creating the visual interface of the mobile applications, ensuring an attractive and responsive user experience. On the other hand, TypeScript, Express, and Node have served as the pillars that underpin the logic behind the applications, enabling consistent management and operation. Additionally, Angular has been the chosen tool for building the administrative web platform, providing organizers with an intuitive interface to efficiently carry out their tasks.

Finally, the obtained results will be analyzed, evaluating whether the initial objectives were achieved, the application's performance, its usefulness, and possible future enhancements. In summary, this project involves the development of a set of mobile applications for wargame tournament management, as well as a comprehensive analysis of the utilized technologies and approaches, and an assessment of the achieved objectives and outcomes.



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