Projecte matriculat
Títol: Quantificació de les emissions de gasos i partícules contaminants i del CO2 en les fases de taxi, take off i landing: el cas dels aeroports espanyols
Director/a: MAZÓN BUESO, JORDI
Departament: FIS
Títol: Quantificació de les emissions de gasos i partícules contaminants i del CO2 en les fases de taxi, take off i landing: el cas dels aeroports espanyols
Data inici oferta: 20-01-2025 Data finalització oferta: 20-09-2025
Estudis d'assignació del projecte:
GR ENG SIST AEROESP
| Tipus: Individual | |
| Lloc de realització: EETAC | |
| Segon director/a (UPC): PINO GONZÁLEZ, DAVID | |
| Paraules clau: | |
| Ciclo LTO, PM, Aeropuerto El-Prat, CO2, HC, CO, NOx. Impacto ambiental, Contaminación local | |
| Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
| Com a conseqüència de les emissions de CO2 al llarg de la totalitat dels trajectes de vol, el sector de l'aviació contribueix entre el 3 i el 5% a l'escalfament global (e.g. Gössling, 2020; Lee et al., 2021). Resulta rellevant, a més, quantificar les emissions de gasos contaminants, partícules fines i ultrafines (inferiors a PM10), i gasos d'efecte hivernacle (CO2) en les operacions de terra (taxi), take off fins una alçada de 500 m, i landing des d'una altura de 500 m fins a terra. Aquestes operacions són les que tenen un impacte més directe sobre la salut de les persones que viuen prop d'un aeroport, i poden contribuir a l'increment de temperatura local al voltant de l'aeroport per l'efecte hivernacle que produeix l'augment de CO2. L'estudi es centrarà en els grans aeroports espanyols (Barcelona- El Prat Josep Tarradellas, Madrid- Barajas Adolfo Suárez, '..) on hi ha un trànsit de desenes de milions de passatgers en centenars de milers d'operacions anualment. | |
| Orientació a l'estudiant: | |
| Haver cursat l'assignatura de meteorologia. | |
| Requereix activitats hardware: No | |
| Requereix activitats software: No | |
| Horari d'atenció a estudiants per a l'assignació de projecte: A concretar amb els tutors |
|