CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte matriculat

Títol: Desenvolupament de sensors antena dins de microcanals a través de metall líquid i recerca de precursors en la fractura d'engranatges basada en la regla de dany acumulatiu lineal


Director/a: RIBAS MATAS, CRISTIAN

Departament: FIS

Títol: Desenvolupament de sensors antena dins de microcanals a través de metall líquid i recerca de precursors en la fractura d'engranatges basada en la regla de dany acumulatiu lineal

Data inici oferta: 27-02-2025     Data finalització oferta: 27-02-2025



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SIST AEROESP
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: ERASMUS
 
        Supervisor/a extern: Daisuke Iba
        Institució/Empresa: Kyoto Institute of Technology (KIT)
        Titulació del Director/a: Associate professor, Kyoto Institute of
 
Paraules clau:
Metall líquid, sensors, antenes, engranatges, fatiga estructural
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Aquest TFG se centra en el desenvolupament d'un sensor d'antena basat en microcanals emplenats amb metall líquid, capaç de detectar precoçment senyals de dany en engranatges i altres components metàl·lics, com els aliatges d'alumini en aviació. L'objectiu és registrar el nombre de cicles de càrrega repetida en microcanals amb difusors situats a la superfície de l'engranatge. Aquests microcanals es troben emplenats amb metall líquid que es desplaça en resposta a forces externes. El metall líquid també actua com a antena per transmetre informació sobre la fatiga, seguint els principis de la regla de dany acumulatiu lineal (minor rule).

El projecte es divideix en les següents fases:

1-Fabricació de microcanals: desenvolupament del procés de fabricació dels microcanals a la superfície dels engranatges mitjançant tècniques de sinterització làser.
2-Caracterització de l'antena: avaluació de les propietats de transmissió del metall líquid encapsulat en microcanals per la seva aplicació com a sensor d'antena.
Transport del metall líquid: estudi del comportament del metall líquid en microcanals quan es sotmet a esforços de flexió.
3-Implementació i proves: desenvolupament i validació del sensor basat en la regla de dany acumulatiu lineal.
 
Orientació a l'estudiant:
Coneixements mínims:
Conceptes bàsics de materials metàl·lics i propietats mecàniques.
Bases de microfluídica i sensors.
Coneixements bàsics d'antenes i transmissió de senyal.
Disponibilitat horària: Flexible, amb reunions setmanals.
 
Requereix activitats hardware: Si
 
Requereix activitats software:     Sistema operatiu: Windows    Disc (Gb): 500
 
Horari d'atenció a estudiants per a l'assignació de projecte:

© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC