Projecte matriculat
Títol: Anàlisi dels Assaigs i Requisits per a la Reobertura de Zones d'Obra en Aeroports: Estudi de Mercat i Innovació
Director/a: MALDONADO DIAZ, OSCAR
Departament: FIS
Títol: Anàlisi dels Assaigs i Requisits per a la Reobertura de Zones d'Obra en Aeroports: Estudi de Mercat i Innovació
Data inici oferta: 20-07-2025 Data finalització oferta: 20-03-2026
Estudis d'assignació del projecte:
GR ENG SIST AEROESP
| Tipus: Individual | |
| Lloc de realització: EETAC | |
| Paraules clau: | |
| Aeroports, Assaigs, Reobertura, Paviments, Fricció, Deflectometria, Fotometria, Innovació, Dron, Mercat, Certificació, Normativa, Aena, Easa, Icao, Pcn, Reflectometria, Rodadura, Pista, Validació, Infraestructures | |
| Descripció del contingut i pla d'activitats: | |
| Aquest projecte s'estructura en tres blocs principals i té com a objectiu analitzar els assaigs i requisits necessaris per a la reobertura de zones d'obra en aeroports, posant especial èmfasi en el cas d'Espanya i la normativa aplicable (EASA, ICAO, AENA, UNE, etc.).
En el primer bloc tècnic-operatiu, s'identifiquen els assaigs habituals requerits per part de l'autoritat aeroportuària per validar l'operativitat d'una pista (RWY) o rodadura (TWY). Es descriuen proves com la fotometria de balises, deflectometria, fricció, placa de càrrega, índex de Boeing, reflectometria de pintura i mètodes com el PCN/ACN. També s'explica com es valida i aprova l'obra finalitzada segons la normativa vigent. En el segon bloc, d'estudi de mercat, s'analitzen les empreses i laboratoris que duen a terme aquests assaigs, com s'ofereixen, quin equipament utilitzen i com es contracten. També es revisen licitacions públiques d'AENA, tarifes orientatives i tendències com la subcontractació o els requisits de certificació. El tercer bloc, d'innovació, explora possibles millores tecnològiques o metodològiques en alguns assaigs clau. Es planteja l'ús de drons per a fotometria, sensors IoT o tècniques que puguin reduir els temps de reobertura. També s'analitzen casos reals d'innovació en altres aeroports i barreres normatives existents. El projecte finalitzarà amb una proposta concreta d'innovació viable i recomanacions per a les autoritats gestores i contractistes. Aquesta proposta és coordinada perquè combina anàlisi tècnica, benchmarking de mercat i investigació aplicada amb contacte amb empreses del sector. |
|
| Orientació a l'estudiant: | |
| Es recomana tenir coneixements previs en normativa aeronàutica (ICAO, EASA, AENA), gestió d'infraestructures aeroportuàries i metodologia de projectes. És convenient haver cursat assignatures relacionades amb construcció, enginyeria del transport o anàlisi de dades tècniques. També és útil estar familiaritzat amb eines ofimàtiques i de tractament de dades (Excel, AutoCAD, etc.).
L'estudiant haurà de mostrar capacitat d'anàlisi, organització i redacció tècnica, així com interès per la innovació i les aplicacions tecnològiques (dron, IoT, sensors). Es valorarà la iniciativa pròpia per contactar empreses o laboratoris i consultar fonts reals del sector. Pel que fa a la disponibilitat, es preveu una dedicació flexible amb tutories a convenir, preferiblement en horari de matí o migdia, amb possibilitat de coordinació virtual. |
|
| Requereix activitats hardware: No | |
| Requereix activitats software: No | |
| Horari d'atenció a estudiants per a l'assignació de projecte: |
|