Descripció del contingut i pla d'activitats:
Les condicions meteorològiques tenen un efecte directe sobre el confort tèrmic. Una temperatura elevada (sense ser necessàriament extrema), un elevat contingut d'humitat absoluta a l'aire i, l'absència de ventilació, condueixen a generar un estrès per calor en el cos humà, cosa que popularment es coneix com a xafogor. Aquesta sensació es produeix fonamentalment per la dificultat en el procés d'evaporació de la suor de la pell, per tant, la manca de refrigeració de l'organisme i l'acumulació de calor que condueix a una sensació desagradable de calor, caracteritzada per una sudoració contínua que no es evapora, deixant la pell i la vestimenta mullada. Les condicions de xafogor tenen influència en la capacitat d'atenció de les persones. La xafogor té una influència en la capacitat d'atenció i concentració dels estudiants, reduint-se fins a un 20% la concentració en estudiants entre 12 i 14 anys pel que fa a les condicions de confort tèrmic. Així mateix, diversos estudis apunten a una relació entre temperatures extremes i el comportament humà. El treball que aquí es proposa és la d'estudiar la relació entre el disconfort tèrmic generat per la xafogor (temperatura moderada-alta, absència de vent i elevada humitat de l'aire) amb els comportaments agressius i violents a Catalunya en els darrers 15 anys.
Orientació a l'estudiant:
Cal que l'alumnat tingui predisposició a implantar anàlisi estadístic,tractament d'un nombre elevat de dades.
Coneixement adquirits a les assignatures de física (I i II), transferència de calor en sistemes bilògics, matemàtiques (estadística).
La disponibilitat horària a establir amb el professor.
Horari d'atenció a estudiants i dades de contacte per a l'assignació del projecte:
A determinar amb els directors.