CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte matriculat

Títol: Model de negoci d'una empresa de sucs funcionals i frescos: disseny industrial, logístic i estratègic


Tutor/a o Cotutor/a: ACHAERANDIO PUENTE, MARIA ISABEL

Departament: DEAB

Títol: Model de negoci d'una empresa de sucs funcionals i frescos: disseny industrial, logístic i estratègic

Data inici oferta: 29-07-2025      Data finalització oferta: 29-03-2026


Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG ALIMENT 2016

Lloc de realització:
EEABB

Paraules clau:
Sostenibilitat ambiental, km0, tecnologies no tèrmiques, seguretat i higiene alimentària

Descripció del contingut i pla d'activitats:
Aquest treball proposa la simulació completa d'una empresa de sucs naturals amb valor funcional i sensorial, elaborats amb menys de 24 hores d'antelació i sense cap tractament tèrmic de conservació.
El model es fonamenta en la producció diària i la distribució directa al consumidor a través d'un sistema de subscripció mensual, lliurament nocturn i reutilització d'envasos
de vidre. Es planteja una visió d'enginyeria alimentària enfocada a la immediatesa, la sostenibilitat i el vincle amb el consumidor.

L'objectiu general és dissenyar totes les fases d'implantació i desenvolupament d'una empresa de sucs funcionals frescos, des del vessant legal, industrial, logístic i operatiu.
Objectius específics:
' Simular el creixement del negoci durant 5 anys amb escenaris d'inversió i rendibilitat.
' Dissenyar el flux de producció segons criteris higiènics i d'eficiència tècnica.
' Estudiar la viabilitat legal i econòmica sota el marc normatiu català.
' Definir una estructura descentralitzada adaptable a diferents territoris.

Orientació a l'estudiant: Treball proposat a iniciativa de l'estudiant per fomentar l'emprenedoria


© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC