CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte llegit

Títol: Quantifiquem les minves de productes pesquers en un mercat central per lluitar contra el malbaratament


Tutor/Cotutor: REIG PUIG, LOURDES

Departament: DEAB

Títol: Quantifiquem les minves de productes pesquers en un mercat central per lluitar contra el malbaratament

Data inici oferta: 07-02-2020      Data finalització oferta: 07-10-2020


Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG ALIMENT 2016

Lloc de realització:
EEABB

Segon tutor (UPC): DÍAZ RUIZ, RAQUEL

Paraules clau:
Peix, COVID-19; quarantena; pandèmia; consum de peix, hàbits de compra, malbaratament de peix, canal de compra.

Descripció del contingut i pla d'activitats:
La lluita contra el malbaratament alimentari requereix molta
informació per ser efectiva. Necessitem, entre d’altres,
conèixer les actituds que el promouen, els punts crítics on es
produeix i els volums implicats. Aquesta informació és diferent
per cada punt de la cadena entre la producció i el consumidor.
En el cas dels productes pesquers, les escasses dades
recollides fins el moment semblen indicar que les minves més
importants es produeixen a nivell dels mercats centrals. És per
això que el present TFG es proposa quantificar les minves de
productes pesquers que es produeixen al Mercat Central del Peix
de Barcelona. Les dades recollides en un determinat període de
temps haurien de permetre estimar el malbaratament de peix i
altres productes pesquers que es produeixen en aquest punt de
la cadena al llarg d’un any. La quantificació anirà acompanyada
d’enquestes i entrevistes als agents implicats en aquest punt
de la comercialització de productes pesquers. El coneixement
recollit pot ser útil per definir estratègies de reducció del
malbaratament i de valorització de les minves.

Overview (resum en anglès): This study was conducted to analyze the changes of consumption and buying habits of fish during the period of lockdown from March 15 to June 21, 2020 of a population group in Spain. In order to achieve this objective, a survey was carried out, shared through social network sites during two months: from 15 June to 15 September 2020, reaching a total of 103 respondents.
The survey is divided into blocks regarding interest topics: sociodemographic data, purchasing and consumption habits of fish, waste of fish at home and new initiatives of fish sales channels. The results of the survey indicate a stable frequency of fish consumption before and during quarantine. The most significant change is the decrease in the frequency of fish buying. In general, the pandemic has not changed the waste behavior of the respondents. Results showed that the most common reasons why the participants throw away fish are as a result of cleaning the raw fish, cooking it, or leaving the uneaten on the plate. New sales channels initiatives, apart from the traditional ones, would be welcomed by the participants of this study, who declare that they are willing to change their usual channel of purchase fish for an online channel.



© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC