CBL - Campus del Baix Llobregat

Projecte ofert

Títol: Realitat extesa i gamificació per a la formació i aprenentatge de l'enginyeria


Per assignar-vos el projecte us heu de dirigir al director/a perquè us l'assigni.


Director/a: MORA SERRANO, FRANCISCO JAVIER

Departament: DECA

Títol: Realitat extesa i gamificació per a la formació i aprenentatge de l'enginyeria

Data inici oferta: 12-03-2024     Data finalització oferta: 12-11-2024



Estudis d'assignació del projecte:
    GR ENG SATÈL·LITS
    GR ENG SIS TELECOMUN
    GR ENG SIST AEROESP
    GR ENG TELEMÀTICA
Tipus: Individual
 
Lloc de realització: EETAC
 
Paraules clau:
 
Descripció del contingut i pla d'activitats:
Aquest treball te com a objectiu explorar fins quin punt tota la tecnologia de videojocs combinada amb tecnologies de realitat estesa (realitat virtual, mixta i augmentada) poden proporcionar una formació amb més impacte i, per tant, més duradora. La realitat estesa aporta la tecnologia immersiva, hiperrealista i interactiva en primera persona mentre que la gamificació involucra al treballador de forma més personalitzada i amb més motivació intrínseca.

Aquest treball pretén contestar a les preguntes:

Fins quin punt la gamificació poden desenvolupar una formació més potent i eficaç, tant per formació reglada com per a treballadors qualificats? quines maneres o guies es poden proposar als formadors sobre com generar i desenvolupar experiències amb aquestes tecnologies?

El treball inclou el desenvolupament d'una píndola d'aprenentatge basada en tecnologies de realitat estesa per detallar tot el flux de treball, dificultats de implementació i per tal de validar la solució proposada.

1. Precedents. Ús de videojocs per desenvolupar material d'aprenentatge. Estat de l'art en tecnologies de realitat estesa i videojocs. Ús dins la formació actual.

2. Concepte. Alternatives. Solució proposada. Components tecnològics i desenvolupament de la experiència. Arbres de decisió.

3. Implementació. Creació de la píndola formativa. Dificultats tecnològiques. Resultats. Valoració tecnológica.

4. Validació amb usuaris externs, estudiants i/o treballadors. Valoració d'usuari.
 
Orientació a l'estudiant:
Coneixements mínims en programació.

Disponibilitat mínima de 20 hores/setmana.
 
Requereix activitats hardware: No
 
Requereix activitats software:     Sistema operatiu:     Disc (Gb):
 
Horari d'atenció a estudiants per a l'assignació de projecte:

© CBLTIC Campus del Baix Llobregat - UPC